De laatste vrouw.

13 oktober 2013 12:30

Na een intensieve trainingsweek, waarbij het aspect op techniek en verdedigen lag, was er een nieuwe uitdaging voor de spelers van de F1 van Meerburg. De tegenstander was niemand minder dan de huidige koploper, DWO uit Zoetermeer.

Dit team was nog ongeslagen en dus wisten dat het heel moeilijk zou kunnen worden.

Zoals altijd bij thuiswedstrijden een bespreking in de magnetenkamer, zoals andere lichtingen van de F1 dat wel eens noemden.

Op de een of andere manier spookt zo’n wedstrijd je als coach je de gehele week door je hoofd, hoe zal het verlopen? Gaan we met vette verliescijfers het veld af of kunnen we partij geven?

Met de ervaringen in de afgelopen weken, waarbij er weinig rust in de verdediging was had ik de hulp ingeroepen van oud F1 spelers, die nu in de D1 spelen, nl Senna  en Tim.

Deze spelers hadden de opdracht om in de partijvorm te laten zien dat je rust in het team kan brengen door simpelweg de bal naar de keeper te spelen, en dat je daardoor rust in de verdediging kan brengen, om vervolgens de bal door de keeper  weer naar de zijkanten te  laten spelen.

Dat werkte! De partijvorm liep perfect, ook het coachen werd door deze inhuurspelers uit de D1 perfect gedaan!

Nu terug naar de wedstrijd, in de magnetenkamer heb ik aangeven dat we vol voor moesten gaan en dat echt iedereen mee moest doen, in ieder geval proberen zo lang mogelijk de 0 te houden en proberen zelf te scoren.

Keeper deze week was Abel die had al eerder laten zien dat hij dat goed kon.

Aanvang wedstrijd: De welbekende eerste 10 minuten waren zeer goed, combinaties liepen goed, er werd weinig weggeven en we hadden kansen, maar die had DWO ook!

Helaas door een aantal kleine foutjes achterin kon DWO in de eerste helft toch 2x scoren.

Omdat ik de wijsheid niet in pacht heb maakte ik dankbaar gebruik van de know-how van Rien van Veen ( trainer van de E3 ) in de rust, die de gehele wedstrijd erbij was.

Je bent als coach langs de lijn heel erg betrokken bij het spel en je ziet door de spanning en sensatie sommige dingen over het hoofd, daardoor kon Rien in de rust precies uitleggen wat er beter kon! In 1 woord wat brutaler spelen,  net zoals DWO dat deed.

Nu de tweede helft was begonnen Meerburg F1 kwam wederom goed voor de dag de 1-2 werd gescoord door goed doorzetten van Sam, die een voorzet gaf op Milan, in eerste instantie gestopt en losgelaten door de keeper, maar toch Milan die de 1-2 intikte.

Het vervolg: de 2-2 hing in de lucht Meerburg zette aan, Milan alleen richting keeper maar helaas gestopt, maar zoals vaak gebeurd bij voetbal als je zelf  niet scoord?

Helaas kwam DWO op 1-3 wat uiteindelijk wel een terechte uitslag was, na de wedstrijd nog even met de trainer van DWO afgesproken dat we zeer binnenkort een oefenwedstrijd tegen elkaar gaan spelen, de reden hiervoor is dat deze trainer in onze F1 een leuk voetballend team heeft gezien wat nog veel moet leren maar waar nog veel meer in zit.

Maar even terug naar de kop van dit verslag, daar staat namelijk: De laatste vrouw.

Die laatste vrouw was vandaag zeer moeilijk te passeren zij heet Emma en speelde vorig seizoen in de F2, dus om het heel mooi te zeggen; the last women standing!

Dit Meerburg team F1 staat niet bovenaan, ook geen middenmoot, maar 1 na laatste maar gezien de andere lichtingen die we in de F1 gehad hebben is dit geen maatstaf voor de competitie, daar kwamen we altijd sterker uit dus hoopvol op weg naar de competitie!

foto's: http://robschoemaker.zenfolio.com/meerburgf1

Andre B.