F2 Foutloos in bekercompetitie

12 oktober 2013 14:30

Meerburg F2 had de eerste zes wedstrijden in de bekercompetitie al gewonnen. In de laatste wedstrijd werd ook de F1 van “buur” SJZ met 3-1 verslagen.

Voorafgaande aan de wedstrijd moest eerst nog de teamfoto in de nieuwe trainingsjacks (gesponsord door FieldTurf) genomen worden. Maar dat kon de spanning niet wegnemen en Meerburg begon erg nerveus aan de wedstrijd. Ondanks dat de F2 aan het begin van de eerste helft een overwicht had, stokte het combinatiespel als het doel van SJZ in zicht kwam. En zo werden er nauwelijks kansen gecreëerd.

Meerburg F2

(Joey, Robin, Sven, Milan, Cas, Wout, Dilant, Billy, Chiara, Jelle)

SJZ kwam halverwege de eerste helft steeds beter in de wedstrijd. Hun uitbraken zorgden ervoor dat SJZ de eerste helft eigenlijk de beste kansen kreeg, maar een uitstekend keepende Wout hield Meerburg op de been. En zo werd er met een voor F-jes toch ongebruikelijke ruststand van 0-0 limonade gedronken.

Meerburg begon duidelijk met veel minder spanning aan de tweede helft. Er werd beter gecombineerd en zo ontstond snel druk op het doel van SJZ. Omdat een speler van SJZ met zijn handen een bal vlak voor het doel wegwerkte, kon Dilant van de strafschopstip de bevrijdende 1-0 erin schieten.

Meerburg hield vanaf dat moment het initiatief. Als SJZ al probeerde van eigen helft af te komen, dan werd dat meestal al snel onderschept door Milan, Chiara en Robin. Terwijl Cas en Billy voorin tot bijna op de doellijn van SJZ bleven combineren. Maar uiteindelijk was het Sven die na een prima pass van Joey, de laatste verdediger van SJZ omspeelde en de 2-0 erin schoot.

Bij Meerburg was de concentratie na de 2-0 even weg, waardoor SJZ ook weer eens kon aanvallen. Een corner van SJZ belandde uiteindelijk via een aantal Meeburg benen achter Wout, waardoor SJZ opeens weer terug leek te komen in de wedstrijd.

Dat was het moment dat Joey de wedstrijd in handen nam. Met zijn passes vanaf het middenveld wist hij voorin altijd de vrije man te vinden. Meerburg stapelde kans op kans, maar het lukt niet de trekker definitief over te halen. Totdat Cas de 3-1 erin schoot en ook het in ruime mate aanwezige publiek (hoeveel opa’s kunnen 9 voetballertjes hebben?) opgelucht adem kon halen.

kampioen van de bekercompetitie

Na het laatste fluitsignaal klonk “STAPELEN”, waarna de gebruikelijke stapel van negen spelers werd gemaakt. Hierna waren er bloemen voor de spelers van de F2 met dank aan sponsor FieldTurf (staat er in het sponsorcontract hoevaak FieldTurf genoemd moet worden). En na het douchen was het tijd voor chips van trainer/coach Jelle Korbee.

Chips