Het geselen van de doelpalen en lat!

29 september 2013 11:00

Plaats delict Zoeterwoude 28 September 08:30 Veld 2B.
Voor de F-selectie spelers die vroeg op de trainingen verschijnen hebben we dit seizoen iets nieuws verzonnen, namelijk latjetrap.

Dit idee is voortgekomen uit slechte ervaringen van vorige seizoenen, wat er namelijk toen gebeurde is dat er opeens veel spelers rond een doelmond waren die allemaal gingen afvuren op 1 of 2 spelers die op de lijn stonden met als gevolg huilende kinderen en eventueel letsel!

Latjetrap: De eerste 5 spelers die op de training verschijnen zoeken een leeg doel en proberen 1 voor 1  de lat te raken, de volgende 5 nemen het volgende doel enz.

Nu maken ze er daar zo’n sport van dat ze dat steeds beter afgaat, de lat word met enige regelmaat gegeseld!

Tevens zijn er oefeningen waarbij de spelers worden gemotiveerd om de bal te plaatsen in de hoek van het doel  tussen de palen en de grote pionnen die opgesteld staan in het doel  op plm 1 meter van de doelpalen.

Op zich is dat natuurlijk goed ze leren goed richten ( binnenkant voet ) en goed schieten met de wreef ( waar de veters zitten ).

Even naar de wedstrijd van Meerburg F1 van afgelopen Zaterdag, tegenstander ASC F1 uit Oegstgeest.

Na weer een goede warming-up van Meerburgkant met nu een Yell van wie zijn wij? Meerburg F1, wat gaan wij doen? Winnen! Dit 3x,  begon deze groep furieus.

Vele kansen maar alles te gehaast, en  paal en lat werden gegeseld! Komt dat door dat  latjetrap voor de trainingen?

Verdiend kwam Meerburg F1 op een 1-0 voorsprong door goed doorzetten van Milan.

Helaas kwam ASC toch terug voor rust met 1-2 dit weer door niet goed verdedigen het zg plakken en kort dekken werd helaas weer even vergeten, wanneer valt het kwartje?

Tweede helft weer een ouderwetse F1 bijna niets weggeven, duels winnen en proberen om te scoren.

Paal en lat werden zoals in de 1e helft ook in de 2e helft gegeseld ( ligt dus aan latjetrap ) maar gelukkig was daar de zeer verdiende gelijkmaker 2-2 gescoord door spits Jurre.

In de laatste fase van de wedstrijd lag de 3-2 op de loer maar de F1 heeft goed gestreden en had qua kansen eigenlijk de meeste recht op de winst.

As week dus gewoon weer latjetrap alleen iets lager mikken!

Andre B.