"Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat".

22 september 2013 1:00

Zoetermeer: 21 september speelde de F1 van Meerburg al weer zijn 4e bekerwedstrijd nu was de tegenstander Fc Zoetermeer F1 uit de gelijknamige plaats.

Warming-up was goed te noemen Ted in het doel en liet zien dat hij er zin in had, ook hij zat goed in zijn velletje, haalde er met inschieten door Nathaniel goeie ballen uit.

De overige 7 deden ook hun warming-up met de bekende focus en concentratie.

Het spel van Meerburg begon voortvarend de eerste 10 minuten had dit team zeker het betere van het spel, met een aantal scoringskansen helaas net naast of net over.

Gaandeweg kreeg Fc Zoetermeer wat meer grip op de wedstrijd en scoorde voor rust maar liefst 3x, toch weer verdedigend niet goed op positie staan "Voetballen is eigenlijk heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen".

Enigszins teleurgesteld gingen de spelers de rust in, is ook wel begrijpelijk we hadden afgesproken voor de wedstrijd dat we de nul zouden behouden, of in ieder geval zo lang mogelijk, maar als je zelf niet scoort dan doet de tegenstander het wel!

Om te winnen moet je altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als de tegenstander,dus de tweede helft op zoek naar een doelpunt, die viel ook maar werd door de scheids van dienst niet erkend, vrije trap van Mees was over de doellijn, ook de bij een corner werd de bal in het doel gewerkt door Nathaniel maar er was nog niet gefloten?

Na rust scoorde Fc Zoetermeer nog 1 x.

Zonder te gaan muggeziften was ik redelijk tevreden over ( weer ) de tweede helft, vooral de laatste fase waarbij Meerburg toch weer een beetje het spel naar zich toetrok.

Verdedigend werd er ook weer in de tweede helft weinig weggegeven ik denk dat ze het nu wel een beetje door hebben, "Je gaat het pas zien als je het door hebt".

Als U tussen de regeltjes heeft doorgelezen dan zijn er een paar uitspraken van Johan Cruijff verweven in dit stukje die eigenlijk vandaag allemaal van toepassing waren, 1 daarvan wil ik U niet onthouden namelijk:

"Als mijn aanvaller één-tegen-één komt zeg ik altijd: "Laat het hem lekker uitzoeken." Dan zeggen de spelers: "We kunnen hem toch helpen?" Mijn antwoord is dan: ten eerste is de kans groot dat je in de weg loopt en bovendien trek je als tweede aanvaller een tweede verdediger mee en twee tegen twee is moeilijker dan één-tegen-één".

Volgende week spelen we thuis  tegen altijd een leuke club uit Oegstgeest ASC Ajax Sportman Combinatie, geweldige naam! EST 1892.

Nu van de week maar weer lekker trainen want dat is toch altijd vind ik, het leukste.

Andre B.