Met vallen en vooral weer snel opstaan!

14 september 2013 23:30

Euforie kan kort duren! Zo ga je afgelopen donderdag als team buikschuivend over het veld heen na een mooie overwinning; zo kom je erachter dat je als spelersgroep het komende seizoen best nog wel veel te leren hebt .

Halverwege de eerste helft dacht ik nog terug aan de groep die in 2011/2012 de F1 bemande, ik zag enige gelijkenis qua verdedigen.

Zal ik het beproefde hulpmiddel deurtje open en deurtje dicht maar weer eens van stal halen of zal deze groep het in de rust na een korte bespreking niet nodig hebben? dacht ik bij mezelf.

Het laatste was waar: ze hadden het inderdaad achteraf niet nodig.

Terug naar het begin van de wedstrijd, warming-up ging niet lekker, geen focus en te weinig concentratie, dus zou je zeggen een heel slecht begin van de wedstrijd, maar nee ze begonnen weer voortvarend nu waren de gastheren Blauw Zwart  F1 uit Wassenaar.

Op een zompig veld ( zijn onze kunstgrasjongens en -meid niet gewend ) kwam Meerburg voor met goed spel met 0-1 doelpunt Milan.

Wat er daarna gebeurde? Ging echter vrij snel! Onze verdediging stond voor de man ipv achter de man, dat kan 1 keer gebeuren maar een aantal keren achter elkaar? Dus dat gaf stof tot nadenken mbt deurtje open ( vrijlopen ) en deurtje dicht, kort dekken of plakken.

We stonden achter met 4-1 dus eerst maar de limonade.

In de rust met behulp van taktisch bord de situatie laten zien en de spelers zelf laten antwoorden wat goed of fout was, ze gaven allemaal 100% goede antwoorden zou het nu duidelijk zijn?

We spraken af dat we voor onszelf weer op 0-0 stonden en dat we de tweede helft de afspraken na zouden komen.

Terug op het veld zagen  de ouders en ik een hele andere F1, werkend voor elkaar met mooie combinaties, de verdediging stond goed, duels werden overal gewonnen, vele kansen gecreeerd echter niet afgemaakt of ze strandden in  schoonheid.

Goed verdedigend werk 2e helft door Nathaniel, Mees, Sam en Jurre.

Keeper Ruben als altijd top!

Aanvallers tweede helft, Ted, Emma,Abel en Milan.

Dus ze weten het dus wel! die knapen, de uiteindelijke uitslag was 6-1 maar dat kwam niet door fouten zoals in de eerste helft.

As Maandag en Woensdag weer lekker trainen want volgende week uit tegen een zeer lastige tegenstander FC Zoetermeer,

Een zeer tevreden coach voor wat betreft de tweede helft dan!

Foto’s hieronder:

Andre B.