Met kleine stapjes beter worden!

12 september 2013 23:00

Leren,opleiden,opnieuw proberen, herhalen en beter leren voetballen dat is waar we bij Meerburg met de jeugd mee bezig zijn,
Dat geldt ook voor het vlaggenschip van de F van Meerburg namelijk de F1.

Kinderen van 7/8 jaar leren snel, ze weten al verschillende vormen te maken op het veld denk bijvoorbeeld aan een ruit, bij de spelers beter bekend als spekkie.

Na de eerste wedstrijd goed gespeeld te hebben, kwam deze F1 op 12 September uit in de beker tegen Forum Sport uit Voorburg.

Keeper Abel zat in de warming-up al goed in zijn velletje, haalde er een paar mooie ballen uit tijdens inschieten, dus daar maakten we ons al helemaal geen zorgen over.

Ruben, die vorige week keeper was stond in de bases als laatste opschuivende man, die dat overigens perfect deed de gehele wedstrijd.

De wedstrijd begon weer zoals vorige week voortvarend, met mooie aanvallen op links door Emma, die goed aanspeelde op spits Milan.

Sam op rechts ijzersterk en niet van de bal te krijgen, een echte doorzetter met een loeihard schot zie foto en kijk gezicht van de keeper.

Wennen is het nog voor de verdediging die het best goed deed, moeilijk is het wel, je moet als verdediger best veel doen, kijken naar de bal maar ook naar de tegenstander het is me wat!

Nu deden zoals gezegd de invallende verdedigers  Jurre, Nathaniel, Ted, Mees en Ruben het goed.

Terug naar de wedstrijd, de 0-1 werd gescoord door Sam, mooie combinaties leuk om te zien dat ze dat in combinatie met individuele acties nu al voor elkaar krijgen.

Meerburg had vele kansen maar hij moet er wel in!

Limonade drinken in de rust op het veld het weer was nog heerlijk, plus een leerzaam moment voor Mees! Ga nooit zitten op de plek waar boven je hoofd uit een cherrycan limonade ingeschonken word door 1 van je medespelers je gaat zo kleven!

Korte bespreking: zo snel mogelijk druk zetten en de 0-2 maken.

Dat gebeurde ook door Tedje Wagemaker die linksvoor ook goed speelde in de tweede helft.

Forum Sport F1 heeft ook best een goed team en kwam nog terug naar 1-2 maar eerlijk gezegd was het een terechte uitslag, gezien de vele kansen.

Heerlijk is het om met die knapen te trainen tesamen met de F2 dat trouwens ook een goed stel spelers heeft, het blijft een genot!

As Zaterdag naar Blauw Zwart een leuke club uit Wassenaar ben benieuwd naar het spel! We kunnen een keer uitslapen we spelen pas om 11:00.

De fotos van de wedstrijd tegen Forum Sport staan online op

Andre B.