Meerburg F1 verzuimt om de wedstrijd vroegtijdig op slot te zetten!

24 februari 2013 1:15

'Afgelopen zaterdag gelukkig weer een keer voetballen, na twee keer achter elkaar een afgelasting bij resp. RCL en Valken 68.
Dat waren de gedachten van onze F1 spelers bij aanvang van de wedstrijd tegen VV Voorschoten 97

Dit keer wel zonder topscorer Rens en goaltjesdief Joppe die van een welverdiende vakantie genieten zijn.

In de kleedkamer de gebruikelijke voorbespreking die heel kort was ze weten nu wel wat de taken zijn binnen het team, vooral omdat de meeste spelers al op meerdere plaatsen inzetbaar zijn.

Wel van belang om vroeg druk te zetten, duels winnen, gelegenheids-spits Frenk zoeken en aanspelen, en vooral samen als een team spelen!

Nou, de eerste paar minuten beloofde het een waar doelpuntenspektakel te worden: de ene kans nog mooier dan de andere.

Ja, ook voor de keeper Ot heel moeilijk om zo een wedstrijd door te moeten komen, hij had weinig te doen maar dan moet je toch geconcentreerd blijven op die ene uitval die altijd een keer komt! En dat bij een temperatuur die voor een keeper die weinig te heeft ook parten gaat spelen.

Verdedigers Hugo, Stijn en Ruben sloten goed aan en hielden de druk op de aanval.

De F1 gaat de rust in met een tussenstand van 0-0.

Na rust hetzelfde speelbeeld: het is Meerburg die aanvalt en goed blijft combineren het is wachten op de 1e absolute verdiende treffer.

Ik wil wel een compliment geven aan de keeper van VV Voorschoten, die had echt zijn dag!

Milan, Frenk, Ouassim en Boudewijn zetten nog even een tandje bij om de 0-1 te forceren, maar men weet van de gouden wet als je zelf niet scoort! Dan?

Gelukkig ging die wet voor ons niet op en kon Ouassim in de 16e minuut de uiteindelijke 0-1 aantekenen.

Al met al heeft dit team goed gespeeld en bleef samen naar de oplossing zoeken, we moeten alleen wel gaan zorgen dat we de kansen die we hebben ook gaan afmaken.

Volgende week thuis tegen FC Lisse terechte koploper, ook een team wat goed combineert, en vooral aan goed opleiden doet, geen lange ballen hanteert maar ook lekker opbouwt van achteren uit, met meevoetballende keeper.

We zijn benieuwd,

Andre