F7 wint kraker voor beker

1 december 2012 11:45

Toen het nog donker was en regende verzamelde Meerburg F7 op het parkeerterrein van Swift voor de bekerwedstrijd bij BSC. Toen het licht was geworden en het zonnetje doorkwam, vertrok de F7 met 3-4 winst uit Benthuizen.

’s Ochtends vroeg werd bij Swift de personele stand van zaken van de F7 doorgenomen. De ploeg was compleet, maar Nathaniel was hard op zijn gezicht gevallen, Milan had slecht geslapen en bij Joey thuis was iedereen ziek geworden. Vol goede moed gingen we naar BSC. De F7 begon met de gebruikelijke warming up, met z’n allen achter een bal aanrennen en zo vaak en hard mogelijk van dichtbij op goal schieten. Aan de andere kant probeerde de F2 van BSC te imponeren door collectieve spring-, sprint- en huppeloefeningen, twee rondootjes en het beheerst inschieten van de keeper.

De warming up van Meerburg was duidelijk effectiever. De passes van BSC aan het begin van de eerste helft konden niet tippen aan de combinaties die ze tijdens de rondootjes hadden laten zien. Vooraan zette Joey en Sven al snel druk, Ruben en Thymo heersten op het middenveld en achterin hadden Jurre en Nathaniel alles onder controle. Milan keepte de eerste helft prima en Wout en Dilant begonnen als wissel.

Het spel bevond zich voornamelijk op de helft van BSC en Meerburg kreeg een aantal mogelijkheden om de keeper van BSC te testen. Bij een schot van Ruben had de keeper moeite de bal onder controle te krijgen en daardoor kon Joey de 0-1 binnen tikken. Vlak daarna gaf Dilant vanuit achterin een bal perfect op maat naar Sven die op tijd vertrokken was en zo hard de 0-2 binnen kon schieten. Joey en Sven hadden de wedstrijd op slot kunnen gooien. Maar Joey raakte de paal en het schot van Sven ging via de binnenkant van beide palen het doel weer uit.

Daarna werd het spel van Meerburg wat rommeliger. BSC ging wat fysieker spelen, waardoor er regelmatig een speler van Meerburg aangeslagen op de grond lag. BSC profiteerde van deze rommelige fase door eigenlijk uit het niets twee keer te scoren en zo de stand gelijk te trekken naar 2-2. Dat was ook het moment om tijdens de limonade de schade op te nemen. Joey bleef ziek in de kleedkamer achter en Thymo nam het keeperstenue van Milan over.

Het begin van de tweede helft was voor Meerburg, maar dat leverde niet meer dan een stuk of acht corners op. BSC was effectiever, uit hun enige aanval werd de 3-2 gescoord. Ondanks een handvol kansen en hele en halve mogelijkheden, duurde het tot een minuut of vijf voor tijd voordat Meerburg de gelijkmaker binnen schoot. Wout lanceerde Sven die de bal vanuit een lastige hoek hoog langs de keeper schoot. En vlak voor tijd kwam de F7 terecht op voorsprong. Dilant haalde op rechts de achterlijn en bleef goed kijken. De perfecte voorzet werd door Wout, die bij de tweede paal helemaal vrij kwam inlopen, prima ingeschoten. Vanaf dat moment werd de wedstrijd professioneel uitgespeeld door de F7 en was duidelijk “waar het feestje” was.