F11, moeilijke uitwedstrijd bij Meerburg

18 november 2012 19:45

Wat is nou de derby der derbies. Dat is wanneer je als meerburg voor de competitie moet voetballen tegen meerburg. Het gevoel is dan ook zeer dubbel wanneer je verloren hebt van meerburg. Je club heeft immers gewonnen.

Strijdend ten onder

Uitspelen bij je eigen cluppie is best raar.
Zoals het een net team beaamt hebben we ons keurig in de commissiekamer gemeld als tegenstander van Meerburg F9. Het commissielid van dienst moest dan ook lachen toen hij op het formulier keek. Werden we vervolgens ook nog bij onze tegenstander in de kleedkamer geplaatst.

Eerlijk gezegd had de F9 het betere van het spel. Een goede counter zette de F11 echter op een goede voorsprong. Dit overigens na al een paar waarschuwingen te hebben gegeven. De 1-1 even later was wel terecht.

De tweede helft ontstond een ware titanenstrijd. Helaas voor de F11 scoorde de F9, dit terwijl de F11 veel meer werklust op de mat legde. Deze drukte de F9 dan ook achteruit op zoek naar de gelijkmaker. Kansen hierop waren er zeker maar het beetje geluk dat hierbij soms nodig is ontbrak.  Gelukkig had meerburg gewonnen.

De F9 neemt hiermee de leiding in de competitie, de F11 doet het voorlopig met een vierde plek.