Meerburg F1 wint van Nieuwkoop

7 oktober 2012 13:45

Afgelopen Zaterdag met nog de 3 Oktoberviering in de benen reisden de F1 spelers af naar VVNieuwkoop voor alweer de laatste bekerwedstrijd in dit najaar.
Veel wedstrijden lagen eruit ivm de hevige regen maar wij zouden op kunstgras spelen dus dat ging gewoon door.

Na de gebruikelijke peptalk in de kleedkamer en het warmlopen ( in de regen ) kon de wedstrijd beginnen.

Met Joppe Lammerink  als keeper deze wedstrijd wisten we dat we daar een goede doelverdediger hadden staan, met mooie snoekduiken hield hij de ene naar de andere bal uit het doel tijdens afmaken op doel in de warming-up.

Als centrale verdediger stond Frenk, Hugo als linksback en Ruben op rechts.

De voorhoede: Milan als centrale aanvaller, Rens als linksvoor en Ouassim als rechtsvoor, Stijn  zou later invallen en Boudewijn was geblesseerd.

Meerburg begon goed met gelijk kansen die gecreëerd werden, na goed inspelen door Frenk  draaide Milan goed weg van zijn tegenstander en kon mooi buitenkantje voet de bal in het Nieuwkoopse net jagen.

Kort daarop een mooi en hard afstandsschot van Rens bracht de stand op een 0-2 voorsprong van Meerburg.

Plots op onverklaarbare reden werd er een 100% doelpunt van Milan afgekeurd door de scheidsrechter die duidelijk zijn stempel op de wedstrijd wilde drukken hij floot werkelijk overal voor wat de snelheid al snel uit het spel haalde!

Meerburg ging de rust in met een 0-2 voorsprong, maar na rust sloop er weer iets in het spel wat al een paar weken gaande is bij deze groep, de duels werden minder fel ingegaan, kortom het oogde wat rommelig aan het begin van de tweede helft, Nieuwkoop kwam daardoor al snel op de 2-2.

Maar door goed herstel van Meerburg wisten we de wedstrijd toch weer naar onze hand te zetten, door een geblokt schot van Milan kon Hugo de bal op de voet nemen om zodoende uit te halen en de 2-3 aan te tekenen.

En ja 2-3 was dan ook de echte uitslag en niet 3-4 zoals op de uitslagenlijsten staan.

Met als resultaat van de 7 gespeelde wedstrijden won Meerburg F1 er 4, 3 werden verloren wel toevallig van de eerste drie teams in deze bekerpoule, resulteerd in een 4e plek.

Ik denk dat er nog veel meer in zit we hebben de komende weken wat oefenwedstrijden, ook tegen een hoofdklasser uit Voorhout ( Foreholte ).

Blijven trainen, beter worden, en plezier blijven houden! Daar gaan we voor.

Andre