Meerburg F1 komt tekort tegen Esto F1

30 september 2012 16:15

Met nog de goede wedstrijd tegen ARC in het geheugen moest de F1 afgelopen Zaterdag thuis aantreden tegen ESTO F1.

Dit team stond al bekend om zijn goede spel we wisten dus al dat het wel eens heel moeilijk zou kunnen worden. Echter bij winst van onze F1 zouden we wel eens kunnen stijgen naar de 3e plek in de bekercompetitie. Keeper was Frenk, die had al eens in eerdere wedstrijden laten zien dat hij dat gewoon goed kon, echter Frenk is ook de aanjager in het veld die moesten we dus op dat punt missen! De eerste helft had Meerburg het best wel moeilijk, maar bleef wel voetballen en duels winnen, het spel ging goed op en neer, er werd goed voor en met elkaar gewerkt. Kansen aan beide zijden, maar het was toch meerburg die de kleedkamer in ging met een 1-0 voorsprong, doelpunt van Stijn Pracht. In de kleedkamer besproken dat als we deze wedstrijd met een goed resultaat wilden afsluiten dat we snel moesten zorgen voor een tweede doelpunt, echter daar wilde ESTO niet aan meewerken. Duels werden minder gewonnen de scherpte was even weg bij onze jongens, en ESTO ging steeds beter voetballen, dat resulteerde halverwege in de tweede helft in een 1-2 achterstand. Maar door goed aanjagen van onze 1e jaars speler Milan kregen we aan het einde van de wedstrijd iets meer grip op de wedstrijd, dat resulteerde in een aantal mooie kansen, schot van Boudewijn op de paal, maar de  2-2 had eerlijk gezegd geen goede afspiegeling van de tweede helft geweest. Waar we wel naar moeten kijken is dat de 1e helft wel heel goed gevoetbald werd en daar kunnen we verder mee. Volgende week uit tegen Nieuwkoop de alweer laatste wedstrijd in deze bekercompetitie. Men of the match: Hugo van der Linden en Milan Schoemaker ( zie actiefoto )

Andre