F15 wint GHC toernooi

20 mei 2012 21:30

Na een aantal weken zonder wedstrijden stond afgelopen zaterdag voor Meerburg F15 het toernooi bij GHC op het programma. Na een competitie waarin alle tegenstanders relatief eenvoudig weg gespeeld werden, deden sommige ouders vooraf een poging om de spelers uit te leggen dat ze misschien ook wel eens zouden kunnen verliezen. Daarnaast waren Thymo en Dylant afwezig en Milan net hersteld van een gebroken teen.

In de openingswedstrijd van het toernooi speelde Meerburg F15 tegen een soortgelijk team van UVS, dus mini-Effies die vanaf januari een voorjaarcompetitie gespeeld hadden. Na de aftrap werd al snel duidelijk dat een positie achter het goal van Meerburg het publiek weinig zicht op de bal zou geven. Meerburg was duidelijk verder dan hun evenknie van UVS, met goed combinatiespel werd UVS voor eigen goal klem gezet. Alleen het geluk was aan de kant van UVS, dat een uitgebreide kerststal aan engeltjes in het doel gepositioneerd had. Beide palen werden meerdere keren geraakt voordat Sven eindelijk de 1-0 in de verre hoek schoot. Het was daarna nog even spannend toen UVS opeens uit een counter via keeper Ruben de doelpaal raakte. Maar de overwinning voor Meerburg was meer dan verdiend.

De tweede wedstrijd was tegen Concordia, dat in de reguliere competitie alle 18 wedstrijden gewonnen had. De jongens van Concordia waren een kopje groter, maar hadden het op het middenveld moeilijk tegen Wout, Ruben en Milan en door combinaties over meerdere schijven was Meerburg de ploeg die de betere kansen kreeg. Ruben schoot uiteindelijk de 1-0 binnen. Achterin verdedigde Nathaniel geconcentreerd en als Concordia al in de buurt van het doel van Meerburg kwam werden ballen tegengehouden door keeper Jurre. De 1-0 overwinning van Meerburg had ruimer uit kunnen vallen als Sven niet twee keer alleen voor de keeper vlak naast geschoten had.

In de derde wedstrijd tegen thuisclub GHC was een gelijkspel voldoelde om de beker te winnen. Maar voor minder dan een overwinning speelt de F15 niet. Waar spits Joey in de eerste twee wedstrijden nog wat ongelukkig was in de afwerking, scoorde hij nu twee keer en deed Ruben met een goal ook nog een duit in het zakje. GHC had daar niets tegen in te brengen. Invalkeeper Jip moest twee achterballen wegschieten, maar had verder niets te doen. De 14e achtereenvolgende overwinning van de F15 was daarmee een feit, waarmee ze een andere Nederlandse ploeg evenaarde die met zo’n serie een prijs won.

Tijdens de prijsuitreiking trad Meerburg F15 nog verder in de voetsporen van de echt groten van de voetbalwereld. In traditie van Real Madrid en Ajax vorig jaar lag de beker al op de grond voordat deze goed en wel aan de trotse ouders getoond was.