F9 kampioen 2011-2012!

13 mei 2012 12:00

Zaterdag is de F9 kampioen geworden na een klinkende overwinning op Kagia F3. De nummer drie van de lijst werd door de Meerburgers met 5-0 overklast, waarna het feest losbarstte – op het veld, in de kantine, en daarna op bootjes door de binnenstad van Leiden!

De belangrijke laatste wedstrijd werd opnieuw gefloten door een topscheidsrechter, Nicky Siebert, nadat Kevin Blom de kraker tegen Ter Leede (1-0 winst Meerburg) al had geleid.

De eerste vijf minuten stonden onze kampioenen met de bibbers in de benen op het veld, maar al snel werd duidelijk dat wij met name in snelheid en felheid absoluut de meerdere waren van Kagia. Gelukkig opende Mick de score: een vlammend schot op de paal werd via de hakken van de keeper het doel in gewerkt. Vijf minuten later lag de bevrijdende 2-0 in het net. Arnold gaf een splijtende pass, Emma tikte de bal na een mooie loopactie net voor de handen van de keeper in de hoek. Daarna bleef Meerburg fel spelen, en gaf Kagia de moed op. Duco en Twan veroverden alle ballen op het middenveld, achterin was Max soeverein als laatste man en speelde Sam weer voortreffelijk de rol van kuitenbijter. Keeper Wouter moest in de 1e helft nog een paar keer ingrijpen, maar kwam in de 2e helft niet meer onder vuur. Een fantastische vrije trap van Arnold (3-0), een afvallende bal die Thomas mooi binnenknalde (4-0), en een tweede doelpunt van Arnold (5-0) maakten de overwinning extra feestelijk.

Een geweldige wedstrijd, een mooi seizoen, een verdiend kampioenschap, een prachtig team die F9!

Gerwin van der Werf