F1 sluit 2011-2012 af in stijl

13 mei 2012 11:00

In de week dat PSV bekend maakte Dick Advocaat aan te stellen als trainer voor het volgende seizoen, moest Meerburg F1 de voorjaarscompetitie afsluiten in en tegen Wassenaar. Het zonnetje scheen redelijk, het aanvangstijdstip was schappelijk, de terreinknecht had het gras gemillimeterd en vervolgens voorzien van een heel dun laagje vocht: een ideale basis derhalve voor een prachtige voetbalwedstrijd.

Helaas waren de kaarten vooraf reeds geschud, dus ik besteed slechts enkele woorden aan deze partij, inderdaad ditmaal: om des keizers baard. Met Robin op de tribune na een operatie aan de blinde darm, speelden onze jongens een enigszins rommelige pot. Wel werd een reguliere 3-0 overwinning werd geboekt. Tom prikte de 1-0 binnen, Sam creëerde fraai zelf een kans die hij ook mooi afmaakte en vervolgens schoot - gehinderd door Yassin na een mooie steekbal van Willem - een tegenstander onze derde treffer in eigen doel.

Achterin beukten Finn, Otis en Jochem hun tegenstanders uit de wedstrijd waardoor Wassenaar zich genoodzaakt zag ons doel te bestoken vanuit de tweede lijn. En dat zorgde voor het hoogtepunt van de ochtend: de Willy van der Kuijlen van de plaatselijke SV vuurde een raket af richting kruising en heel Wassenaar veerde op om te juichen. Stand-in goalie Bengt had echter een clean sheet in gedachten en zweefde naar de bovenhoek om de bal eruit te tikken. Weergaloos!

De competitie kwam zodoende ten einde. De Technische Leiding zorgde vervolgens voor prachtige medailles en mooie woorden voor de Zoeterwouder Galacticos, die zich nu kunnen gaan opmaken voor een tournee langs de velden voor diverse toernooien.

Voor ons analytici rest het opmaken der balans na een mooi voetbaljaar:

1. Nadat F1 in de bekercompetitie nog net buiten de prijzen viel, is de voorjaarscompetitie afgeloten met een de 3e plaats in de 1e klasse, net achter Docos en Foreholte.
  2. De F1 is dit jaar geëindigd op het duizelingwekkende totaal van 40 punten! In de statistieken hebben wij niet eerder een F1 gevonden die (naar rato) een vergelijkbaar resultaat heeft neergezet in de 1e klasse. En dat voor een “patatgeneratie”.
  3. In de eerste competitiehelft werden 8 punten verloren, in de tweede helft nog maar 6.
  4. Van de 8 verloren punten van de eerste competitiehelft werden er al 5 weggegeven in de eerste 2 wedstrijden: tegen Lisse (16 punten onder ons in de eindrangschikking) en tegen Noordwijk (stijf onderaan met slechts 5 punten totaal over het seizoen). Wat, als we eerder op stoom waren…
  5. Een paar spelers op de radar van Betaald Voetbal Organisaties.
  6. Een mooie dag op Papendal als hoofdrolspelers voor een scheidsrechters-DVD van de KNVB.
  7. Ook in de Eredivisie is dit jaar een ploeg op de 3e plaats geeindigd. En ook die spelers krijgen volgend seizoen een nieuwe trainer. En die nieuwe trainer heeft direct gezegd: “met deze spelers ben ik volgend jaar alleen tevreden met de titel.”
    Dat zou wat zijn zeg, als de jongens van F1 dat volgend jaar ook gaan waarmaken in de E…