F3 verslaat koploper

3 maart 2012 17:00

Vandaag stond voor de F3 de uitwedstrijd tegen Kamerik F1 op het programma. Met 46 minuten reistijd volgens de reisplanner voelde dit als een interland.

Vooraf werd al gesproken waar we een plaspauze zouden houden en of er halverwege nog getankt moest worden. Maar terug naar voetbal. Kamerik is niet alleen koploper in de competitie, maar heeft ook nog eens alle wedstrijden tot nu toe ruim gewonnen. Dat laatste hebben ze ook in de beker gedaan.

Meerburg F3 was daarentegen afgelopen woensdag in de inhaalwedstrijd tegen laagvlieger ARC niet verder gekomen dan een gelijkspel. Als Meerburg weer zo loom zou spelen, zou de terugreis lang zijn. Vooraf werden de spelers van Meerburg geïnstrueerd om fel te spelen en achter elke bal aan te jagen. En Robin mocht geen moment wijken van de zijde van de spelmaker van Kamerik, een lang voetballertje met een mooie techniek en een goed spelinzicht.

Maar zoals vaker deze competitie leken de opdrachten snel vergeten toen de wedstrijd begon. Kamerik kon lekker combineren en was al snel een paar keer gevaarlijk. Goed keeperswerk van Jesper en fel verdedigen van Edsard hielden de F3 in de beginfase op de been. Toch kon Kamerik al vrij snel scoren uit een corner. Waar de coach van Kamerik een alweer makkelijke overwinning voorspelde, werd Meerburg F3 wakker. Yannick scoorde vanuit een counter en door veel loopwerk van Jip, Max en Robin op het middenveld werd Kamerik het voetballen steeds moeilijker gemaakt.

De 1-1 bij rust kwam overeen met de verhoudingen in de eerste helft, maar voelde voor Meerburg als winst. Bij de limonade heerste in de kleedkamer dan ook een uitgelaten stemming. Deze stemming wisten de Meerburgers vast te houden op het veld. Er werd fel gejaagd, bijna alle duels werden door Meerburg gewonnen en er werd lekker opportunistisch gevoetbald. Omdat Daan voorin al erg vroeg stoorde kwam Kamerik nauwelijks aan opbouwen toe en bevond het spel zich voornamelijk op de helft van Kamerik. Door drie goals van Yannick stond het halverwege de tweede helft opeens 1-4 voor Meerburg.

Pas toen leek Kamerik een antwoord te vinden, maar ze liepen zich stuk op een prima verdedigend werk van Stan en Edsard, knappe reddingen van Jesper en soms wat kunst- en vliegwerk. Maar toch wist Kamerik weer uit corners terug te komen tot 3-4. Meerburg bleef echter duels winnen en uiteindelijk scoorde Max de bevrijdende 3-5. De moeder van Robin had ondertussen voor alle spelers chips gekocht om deze onverwachte maar terechte overwinning te vieren.

Na afloop waren de conclusies: Meerburg F3 past het niveau aan de tegenstander aan, de beste wedstrijden worden uit gespeeld en altijd op gewoon gras.