Miraculeuze ontsnapping voor F15 tegen Rijnstreek F2

28 februari 2012 22:15

Koning Winter lijkt de lage landen te hebben verlaten waardoor zaterdag er weer eindelijk gevoetbald worden door de F15 van Meerburg.

Na twee eclatante overwinningen met dubbele cijfers waren de supporters, ook nu weer in groten getale aanwezig, benieuwd hoe de F15 uit de winterstop zou komen tegen v.v. Rijnstreek uit Nieuwerbrug.

Met een prachtig doorbrekend zonnetje en een grasveld met dauw waren de omstandigheden meer dan goed te noemen en waren alle ingrediënten aanwezig om er een boeiende en spannende partij van te maken.

Al vroeg bracht Joey Meerburg op voorsprong en leek, evenals de vorige wedstrijden, zich een ‘eenrichtingsverkeer’ wedstrijd af te gaan spelen totdat Rijnstreek ontwaakte. De gelijkmaker, een enorme spurt vanaf eigen helft, diende zich aan en zowaar was het eerste tegendoelpunt in de competitie een feit. Meerburg wist zich met deze situatie even niet goed raad en voordat de neuzen weer dezelfde kant op stonden lag de bal alweer in het Meerburgse netje, 2-1 voor Rijnstreek. Verwarring alom. Gelukkig voor Meerburg eindigde een klutsbal tussen twee verdedigers van Rijnstreek voor de voeten van Ruben die zich dit buitenkansje niet liet ontnemen en de gelijkmaker liet noteren. Goed handelend optreden van keeper Milan voorkwam nog voor rust een voorsprong van Rijnstreek waarna er in de kleedkamer genoten kon worden van een bekertje ranja.

De bekende keeperswissel in de rust bracht Dilant in de goal. Ook leek het erop dat de leiding van Meerburg de aandacht iets verlegd had op de verdediging aangezien Nathaniël niet meer leek te wijken van de zijde van de ‘reus van Rijnstreek’. Toch was het wederom dezelfde speler van Rijnstreek die weer een voorsprong liet aantekenen 3-2. Meerburg probeerde via uitbraken van Jurre en Wout weer de gelijkmaker aan te tekenen maar de in een prima vorm verkerende keeper van Rijnstreek voorkwam dit meermaals totdat  goaltjesdief Joey weer opdook voor de keeper en hem ook dit keer weet kansloos
liet 3-3. Rijnstreek’s beproefde recept (door alle ballen bij de grootste en snelste speler van Rijnstreek te bezorgen waarna iedereen het nakijken had) begon ook Meerburg op te vallen en de ruggen werden nogmaals gestrekt. Goed verdedigend optreden van Chiara (als invaller voor Sven, die op welverdiende vakantie was) en nuttig voor de voetenlopen door Thymo voorkwamen dat de schade voor Meerburg nog groter werd totdat een misverstand op het middenveld leidde tot de zoveelste eenmansaanval en vierde goal voor Rijnstreek.

Kon Meerburg het nog opbrengen om nog een keer aan te zetten om een punt mee te nemen naar huis? Een scrimmage voor de goal van Rijnstreek leek goed af te lopen totdat wederom Joey doortastend optrad en zowaar de 4-4 liet aantekenen. Met nog enkele minuten op de klok en een veldslag achter de rug leken de alle spelers het wel mooi gevonden te hebben evenals de zwart-witte supportersschare die nog stonden na te trillen op hun benen van de spanning. Totdat het onmogelijk geachte toch nog mogelijk bleek, Ruben kon alleen opstomen naar de goal van de tegenstander waarna een uithaal volgde die zowaar de 4-5 op het scorebord toverde. Uitzinnige vreugde in de spelersgroep

en bij de supporters van Meerburg want de koppositie bleef zo gehandhaafd.
Volgende week zal er wederom gespeeld worden door Meerburg F15 en staat de
Zoeterwoudse derby tegen SJZ uit op het programma. Iedereen is uitgenodigd.