Hazerswoudse Boys F7 tegen v.v. Meerburg F 15 0-13

18 januari 2012 21:00

Een daverende competitiestart

Zaterdagochtend startte voor de nieuwbakken F 15 van Meerburg de voorjaarscompetitie in de 10e klasse met een uitwedstrijd tegen Hazerswoudse Boys (and girl naar later bleek).

De oefenwedstrijd tegen Oegstgeest nog in het achterhoofd hebbende, waren de toeschouwers in groten getale op komen dagen om de seizoensouverture bij te wonen.

Met acht tegen acht en de eerste helft met Nathaniël op de goal werd de wedstrijd begonnen en reeds na anderhalve minuut was de ban gebroken door Ruben. Dit trucje werd tot tweemaal toe herhaald door hem (een echte hattrick) en een vlotte 3-0 voorsprong gaf het publiek al een vingerwijzing over de krachtverhoudingen. De tegenstander bleek nog niet geheel ingespeeld en veel verder dan de eigen zestien meter kwamen de tegenstanders dan ook veelal niet. Dat voorbereiding op de F competitie door de Champions League en training vruchten afwerpt werd duidelijk doordat er zelfs enig positiespel en balletjes breed zichtbaar waren. Doelpunten van Joey (2x), Jurre, Wout en Thymo  leidde tot een 8-0 ruststand. Het was eigenlijk niet geflatteerd te noemen. En dit alles onder het toeziend oog van Jeroen, het was een verrassing hem ook hier te zien.

Na de ranja en nu met Thymo als keeper en de laatste instructies van de trainer op zak werd de lijn doorgetrokken zoals die in eerste helft ook al zichtbaar was. De girl van Hazerwoudse Boys blonk bij de thuisspelende ploeg uit en kwam zowaar tot een uitbraak dat ingrijpen van de keeper van Meerburg rechtvaardigde. Doelpunten van Jurre (2x), Wout, Dilant en Joey zorgde voor een 0-13 eindstand. De meegereisde supporters waren door het dolle heen. Als sluitstuk werden er nog penalty’s geschoten en ook deze serie zal er veelbelovend uit. De ware voetballiefhebber is zaterdag van harte uitgenodigd om de wedstrijd tegen Rijnstreek F2 te Nieuwerbrug om 10.15. Zie je
daar.