Op de foto met de JO11-1

3 december 2023 8:45

Andre B

Wederom weer een week voorbij, met inkomende vorstperiode, de schaatsliefhebbers krijgen al de kriebels bij deze eerste vorst. Schaatsen is niet aan mij besteed, ik kan het gewoon niet, anders dan Jeroen van Zijp, dat is een echte liefhebber die ook regelmatig in een schaatshal te vinden is. Waarom ik niet kan schaatsen? Geen idee eigenlijk, ik zou misschien daar geen goede motoriek voor hebben, mijn voeten staan ook een beetje naar buiten met lopen, dat is ook niet ideaal voor schaatsen denk ik.

Zaterdagochtend, vroeg wakker, ijs op de ramen en opstaan om naar Meerburg te gaan er moet namelijk nogal wat gebeuren vandaag. Nieuwe rode jas aangetrokken, waarbij mijn vrouw zei: je lijkt wel een zuurstok! En bedankt! Ik zei mijn vrouw gedag en trok de voordeur dicht, de Zuurstok has left de building!

Eenmaal aangekomen bij onze vereniging verzamelden we in de kleedkamer, gesprek ging over de te nemen foto’s, voor de Jumbo plakboeken. En zo vertelde ik dat er in het verleden ook al eens zoiets geweest was dit in samenwerking met de plaatselijke supermarkt op de Hoge Rijndijk, ik vertelde de spelers dat zo’n plakboek leuk is om te bewaren voor later.

Bas, die bij Bernardus had gespeeld vertelde dat ze daar ook ooit eens hetzelfde hadden gedaan maar ja zei hij na een kleine tussenpauze, dat waren maar 2 bladzijden! Huisfotograaf Heer Muller en Remco in de instructieruimte hadden het best druk de gehele ochtend, spelertjes en trainers fotograferen en noteren wie er was geweest.

Op naar veld 4, daar waren onze andere trainingsmaatjes bezig tegen Quick Boys, en ik moet zeggen, de 11-2 was aardig bezig, een heuse Zidane zag ik voorbij komen, mooie combinaties, ja de 11-2 doet goed mee in de 1e klasse, en wonnen deze wedstrijd ook terecht.

Dan de wedstrijd van de 11-1, ik had morgens een soort onbehagelijk gevoel, zo van als het een keertje niet lekker zou gaan zou dat deze wedstrijd kunnen zijn. Volgens Frank onze teammanager is er al jaren een soort van bepaalde rivaliteit tussen de tegenstander Voorschoten en Meerburg. Aftrap, en gelijk goed, we kwamen eigenlijk vrij gemakkelijk op een 1-0 voorsprong, vrij snel daarna 2-0 en dacht bij mezelf, dat gevoel dat ik had was dan onterecht!

Maar nee! Dat gevoel bleek even bewaarheid te worden, Voorschoten knokte zich terug naar een 3-2 en op dat moment dacht ik dit kan nog wel eens heel lastig worden. En lastig dat bleef het tot de rust, in de rust spelers toegesproken, er moest meer pit in, de oude 11-2 mentaliteit moest weer terugkeren. En dat terugkeren dat deed het!

Eigenlijk is het zo mooi en leuk om naar te kijken mooi combinatiespel, goede verdedigende acties, dat leidde ertoe dat de einduitslag maar liefst 10-2 was en dat zonder de geblesseerde topspeler  Siem! Kun je nagaan als die er ook bij geweest was.

Keeperstalent Bas, geweldige keeper, Sebastiaan ( invaller uit 11-2 ) Max ( De Tijger ) Koele kikker Ruben, Snelle en onberekenbare Valentijn, Overal zijnde en hardwerkende Sven, Altijd daar op de juiste positie Darius, goaltjesdief  Joost, hardwerkende en ook goed samenspelende Koen, mooie skills Job, jullie zijn een ontzettend leuk team om te begeleiden, Jeroen en ik halen er heel veel energie uit, wij zijn trots op jullie, volgende week de laatste in deze poule, als die gewonnen wordt zijn jullie ongeslagen, daar mogen jullie best trots op zijn spelende in de Hoofdklasse.

Maar…. As Maandag weer trainen, tiptoppen enz..

Bron: Onderbouw