Meerburg E1: groot veld, klein verlies

12 maart 2015 21:30

VOORHOUT - De eerste wedstrijd op een heel groot veld heeft voor Meerburg E1 een kleine nederlaag opgeleverd. Bij Foreholte werd het in Voorhout in het testduel 3-1 voor de thuisclub. Meerburg was meer aan de bal maar miste de kansen. De tegenstander schoot vier keer op doel en scoorde drie keer.

Er was op de woensdagavond desondanks sprake van een aardig duel, met twee sportieve en 'voetballende' teams. De overstap naar het 'hele' veld, als voorbereiding op de overstap naar de D-junioren, leverde voor de spelers niet te veel problemen op. Dat was ook niet verwacht.
Meerburg E1 speelde het hele seizoen immers als 'box-to-box' (en 9 tegen 9) in de hoofdklasse van de E-pupillen. De huidige selectie bestaat uit elf spelers. Tegen Foreholte vulden Luka Bouter en Arnold Simonian de groep aan.
De trainers Frank Paap en Gerard van Driel waren daarom ook tevreden over de test. De meeste posities werden goed ingevuld en de veldbezetting was meestal in orde. Soms was er nog te snel balverlies, maar daar stonden dan ook weer aardige combinaties tegenover.
Alleen Rens Hop scoorde voor Meerburg. De spits deed dat na rust uit een strafschop, toegekend na een overtreden op Arnold. Arnold raakte daarbij dusdanig geblesseerd dat het uitviel.
Dat betekende de 3-1. Voor Meerburg het sein een slotoffensief in te zetten. Dat leidde tot schoten van onder meer Sam Bajyanama, Frenk van Huis en Joppe Lammerink, die allemaal net naast gingen.
Voor rust al waren er mooie kansen voor Meerburg geweest. Een fraaie kopbal van Arnold ging net naast, een treffer van Boudewijn Meijles werd wegens buitenspel afgekeurd (een primeur!) en Emre Demirkurt zag een schot door de doelman gestopt.

Uw speciale verslaggever Gert Lammerink