Meerburg E10 wint na minuut stilte

6 september 2014 22:45

Meerburg E10 begon de bekercompetitie bij ROAC. Omdat twee van hun vrijwilligers in vlucht MH17 had gezeten begonnen alle wedstrijden met een minuut stilte. Indrukwekkend voor de jongens en meid van de E10 die zich met de andere teams rond de middencirkel verzamelden.

Minuut stilte ROAC E3 - Meerburg E10

De wedstrijd begon met Tommy op goal en Nienke als eerste reserve. Meerburg begon een beetje aarzelend, waardoor Tommy een paar keer goed moest redden. Toch werd de eerste goal van de wedstrijd gescoord door ROAC. Een grote jongen, waarvan ROAC er nogal veel had, schoot na een corner hard, hoog en strak binnen bij de eerste paal. Maar voetballend was Meerburg beter. Bram scoorde al snel de gelijkmaker en Sten liet de ene na de andere mooie rush langs de rechterkant zien. Tom toonde zijn enorme loopvermogen door overal tegelijk te zijn en bijna elke pass te onderscheppen. Bij rust stond het 3-1 voor Meerburg en wisselde Bram Tommy af als keeper.

De tweede helft was het nerveuze eraf bij Meerburg en werd steeds beter gecombineerd. Met name de opbouw van achteruit was met Tommy zorgvuldiger. Matz liet ondertussen zien hoe je met een sleepbeweging een tegenstander op het verkeerde been zet en hij wist zich met een draai alleen voor de keeper te zetten. Sven scoorde nog twee keer en gaf twee assists. Devon die de eerste helft foutloos als rechtsachter gespeeld had, kwam de tweede helft tot een aantal goede schoten, Maar hij had de pech dat de bal net naast ging of de keeper in de weg lag.

Tegen het einde van de tweede helft werd de wedstrijd iets fysieker. De tweedejaars E-tjes van ROAC realiseerden zich dat ze voetballend minder waren dan Meerburg, en gooiden de beuk erin. Maar zelfs daarin legden zij het af tegen de kleinere eerstejaars E-tjes van Meerburg. Nienke deed voor hoe je onschuldig moet kijken nadat je een speler gevloerd hebt en Sven wist zich ook nog goed te herinneren welke speler hem eerder omver gekegeld had. De eindstand was een meer dan terechte 7-2 overwinning voor Meerburg.