Eerste overwinning voor Meerburg E4

14 september 2013 15:45

In de eerste bekerwedstrijd had Meerburg E4 kansloos verloren van Woubrugge. De tweede wedstrijd ging beter, maar werd schlemielig gelijk gespeeld tegen Hazerswoudse Boys. Maar tegen GOL Sport was een erg goede tweede helft voldoende om de eerste winst van dit seizoen binnen te halen.

De wedstrijd was nog nauwelijks begonnen of GOL Sport kwam door een goed uitgespeelde counter op voorsprong. Het door de coach iets aangepaste wisselschema wierp dus niet direct zijn vruchten af. Of was het de warming-up die deels verstoord werd omdat de bal in de sloot terecht kwam. Maar vanaf dat moment waren de jongens bij de les en had Meerburg het beste van het spel.

Vlak nadat Guus de gelijkmaker erin schoot, kwam GOL Sport door een counter opnieuw op voorsprong. En daarmee kon Meerburg weer opnieuw beginnen met het jagen op de gelijkmaker. Maar het geluk leek te ontbreken. Een corner kwam via het hoofd van Joost voor Robin terecht die zijn traditie voorzette door elke wedstrijd tegen de lat te schieten.

En zo bleek het creëren van kansen eenvoudig te zijn dan scoren. Het duurde tot de laatste minuut van de eerste helft voordat Meerburg eindelijk gelijk maakte. Siebe draaide een corner direct in het doel. En zo werd er bij een 2-2 stand limonade gedronken.

In de tweede helft nam Daan het keepen over van Jurre. Het verzet van GOL Sport werd al snel gebroken toen Joost een slimme steekpass richting Jip gaf, die de achterlijn haalde en vanaf daar op maat voorzette op Robin die alleen zijn voet er maar tegen hoefde te zetten. Via Kadir werd het vlak daarna 4-2.

Ondertussen hadden Edsard en Jurre het achterin helemaal onder controle, waardoor Siebe steeds verder naar voren kon doorschuiven. Hierdoor bleef het gevaarlijk voor het doel van GOL Sport. Via Guus en Kadir werd de stand uiteindelijk opgevoerd tot 7-2.

GOL Sport kwam in de tweede helft nauwelijks meer over de middenlijn, maar de drie keer dat ze gevaarlijk werden, redde keeper Daan knap. Daarna werd hij voor Meerburg de held van de strafschopserie door er meer te houden dat door te laten. Dus patat met appelmoes vanavond!