E1 wint op karakter tegen Noordwijk E1 in een doelpuntrijke wedstrijd

7 april 2013 12:45

Vandaag moesten we voor de 3e keer tegen Noordwijk E1. De afgelopen 2 wedstrijden gingen net aan verloren tegen een uitstekende tegenstander.

De blessure- en ziektegolf heeft ook Meerburg E1 getroffen. Sam van der Vlist, Abderrahman Amia, Dyani Stuart en Yoa Schols waren afwezig. Vanuit de E3 werd dit aangevuld met Kas van der Werf en vrijdagavond nog met Jesse Jasperse en Jim Colijn vanuit de E2.

We wisten van te voren dat Noordwijk E1 een moeilijk te bespelen tegenstander was met uitstekende spelers, technisch, snel en vooral voetbalslim. Daar hebben we van te voren met de jongens over gesproken. De koppies stonden goed en met een portie werklust gingen we de strijd aan.

Met Jim Colijn als rechterspits en Senna Smit als verdediger en Tjalle Lanza als linkerspits gingen we van start.

De eerste 10 minuten zonder kleerscheuren doorkomen was het devies. Dit lukte vrij goed en we speelden veel op de helft van Noordwijk. In de 14e minuut werd het 1-0 door een goal van Jesse Jasperse na een goede assist van Lekan Onasanya. Nog geen minuut later stond de 2-0 op het scoreboard door een goal van Lekan Onasanya en nog geen minuut later zelfs 3-0 door wederom Jesse Jasperse. De toeschouwers hoorde je hardop denken “wat is hier aan de hand”. De jongens speelde in die fase uitstekend voetbal, zochten de ruimte en met lopende mensen probeerden ze door de verdediging te snijden.

Zoals eerder aangegeven Noordwijk E1 is een goed voetballende ploeg. Ze dachten wat Meerburg kan kunnen wij ook en binnen 4 minuten wisten ze de score van 3-0 naar 3-3 te tillen. We hadden in die minuten de angst om in te grijpen en letten teveel op de bal ipv man en bal. Noordwijk profiteerde hier optimaal van. Dat wij veerkracht toonde bewees wel het feit dat in de 22e minuut Lekan Onasanya de ruststand op 4-3 bracht.

In de rust aangegeven dat we moesten blijven werken en vooral niet te makkelijk de bal weggeven.

De tweede helft ging Noordwijk er een tandje bijschakelen. Meerburg E1 kwam niet zo makkelijk meer op de helft van hun. Toch waren onze uitvallen gevaarlijk met de snelle en behendige Kas van der Werf en Jim Colijn. In de 32e minuut was het een van die uitvallen waarbij Lekan Onasanya er weer eens vandoor ging en de 5-3 aantekende.
5 minuten later ging invaller Kas van der Werf er vandoor en via een combinatie wist hij uitstekend af te ronden 6-3. Zoals eerder gezegd Noordwijk speelde wat meer op onze helft. De mannen uit de badplaats wisten in de 38e minuut de 6-4 te maken na een uitstekende dribbel met een serie schijnbewegingen. In de 41e minuut werd het nog 6-5.

Met heel veel kunst en vliegwerk bleven de 3 punten aan de Rijndijk. De jongens waren na afloop van de wedstrijd zo blij dat ze met z’’n allen het trouwe publiek gingen bedanken.

Ik wil de invallers Jim Colijn, Jesse Jasperse en Kas van der Werf bedanken, jullie hebben goed gespeeld.!!!

Opstelling Meerburg:

Olivier Wijnmaalen; Senna Smit; Matthias van Dijk; Tim Straathof; Tjalle Lanza; Lekan Onasanya (Kas van der Werf); Jim Colijn (Jesse Jasperse)

Aantal toeschouwers: 23

Man of the Match: Tjalle Lanza

Andere uitslagen in de Hoofdklasse:

Graaf Willem II VAC E1 – HBS E1 1-3

FC Lisse E1 – Rijnsburgse Boys E1 8-1