E5 weer maatje te klein voor Katwijkers

7 april 2013 12:45

De E5 heeft geen revanche kunnen nemen voor de 8-2 nederlaag tegen Katwijk. In Meerburg werd het 3-8. De Katwijkers waren niet alleen fysiek groter en sterker, ze waren ook effectiever en meer ervaren.

Meerburg wist zijn voetbalkwaliteiten niet te verzilveren. Duels werden te vaak verloren, de scherpte en de bezieling ontbrak. De snelle achterstand brak het moreel. Teveel jongens lieten hun hoofdje hangen waardoor Katwijk de wedstrijd routineus kon uitspelen. Een peptalk in de rust maakte even het verschil. Even leek het of de E5 de wedstrijd kon keren, maar ook na de rust ontbrak scherpte en bezieling. Een wijze les voor de talentvolle heren. Met voetbaltechniek alleen win je geen wedstrijd. Mentale hardheid en Duitse Kampfgeist zijn even belangrijk. Misschien een stage bij Bayern München?