Meerburg E1 verliest zwaar geflatteerd van HVV E1

24 maart 2013 19:15

Deze zaterdag stond in het teken van de koude gevoelstemperatuur. Zelfs leider Hans had een maillot aan tegen de kou!
De Jongens waren tot op het bot gemotiveerd om vandaag een goed resultaat te halen. Vandaag was ook het debuut van Sam van der Vlist in de E1.

Vooraf in de bespreking werd aangegeven dat je je eigen duels moest  winnen. Voorts de aansluiting verzorgen en proberen kansen te creëren.

De eerste toeschouwers hadden net een plekkie gevonden of Meerburg E1 kwam op een voorsprong 0-1 door een doelpunt van Lekan Onasanya. In de 9e minuut wist HVV E1 langszij te komen door een goed uitgespeelde aanval. In de 15e minuut was het aanvoerder Tim Straathof die de stand op 1-2 bracht. Meerburg E1 bleef goed doorgaan, de onderlinge duels waren op het scherps van de snede. Met name het duel tussen Matthias van Dijk en zijn tegenstander was mooi om te zien.  In de 19e minuut bracht Lekan Onasanya de stand op 1-3. Onze jongens bleven doorgaan. Mooi was te zien hoe  invaller Sam van der Vlist cfm afspraak direct de bal opeiste bij een corner. Die was behoorlijk gevaarlijk we hadden echter te weinig mensen voorin tegen over de grote sterke jongens van HVV. In de 25e minuut kwam HVV E1 op 2-3 door mooie goal. Dit was tevens de ruststand. In de rust (5 minuten) nog wat kleine dingen kunnen doornemen. Meer tijd was er niet.

In de 7e minuut na rust bracht HVV de stand weer in evenwicht 3-3. Meerburg E1 liet zien dat ze vandaag niet makkelijk te pakken waren. In de 38e minuut kwam HVV olv Olla voor het eerst op voorsprong 4-3. 2 minuten later was het Lekan Onasanya die de stand weer op gelijke hoogte bracht 4-4. . Hierna werd in de laatste 2 minuten de wedstrijd uit handen gegeven. Door 2 persoonlijke fouten (vorige week tegen Noordwijk ook al) wist HVV E1 2x te scoren.  Hiermee werd de eindstand 6-4 in het voordeel van HVV E1.

De trainer en leider van HVV E1 gaf na afloop ook nog aan dat dit zwaar geflatteerd was en dat we minimaal 1 punt hadden verdiend.

Ik ben content over de inzet van de jongens. De persoonlijke fouten zijn keuzes die we zelf maken en niet goed uitpakken. Op dit niveau wordt dat direct afgestraft.

Opstelling Meerburg: Olivier Wijnmaalen; Yoa Schols (Tjalle Lanza); Matthias van Dijk; Tim Straathof; Senna Smit; Abderrahman Amia; Lekan Onasanya (Sam van der Vlist)

Aantal toeschouwers: 14

Man of the Match: Matthias van Dijk

Andere uitslagen in de Hoofdklasse:

RKDEO E1 – HBS E1 E1 7-0

Noordwijk E1 – Graaf Willem II VAC AFG

Rijnsburgse Boys E1 – Oliveo E1 6-3

Excelsior Maassluis E1 – FC Lisse E1 5-1

Komende week vooralsnog GEEN programma.
Dinsdag spelen we als het weer het toelaat tegen Meerburg D3.
2e paasdag een toernooi bij DSVP in Pijnacker aanvang 09:00 uur.

Razende reporter