Koud, kouder, DSO … (te) veel wind en toch 3 punten

23 maart 2013 14:00

In vergelijking met het gloednieuwe complex van DSO ligt het Meerburgcomplex in een beschutte, boomrijke omgeving. Maar bij DSO moet van jongetjes kerels gemaakt worden en daarom moest Meerburg E11 aantreden op een achterafveld dat alleen nog maar omringd wordt door weiland.

De wind had vrij spel en gevoelstemperatuur lag ver in de dubbele cijfers onder nul. Zelfs Joost protesteerde niet tegen een thermobroek, Guus stroopte voor het eerst dit jaar niet zijn mouwen op, Robin hield zijn joggingbroek aan, Edsard had zijn skihandschoenen meegenomen en rest had een muts op.

Meerburg was in het begin van de wedstrijd (schuin tegen de wind in) veel beter dan DSO. Meerburg combineerde goed, liep goed en kwam tot een aantal kansen. Het was uiteindelijk Jip die alert was en de 0-1 erin schoot. Het leek een slimme tactiek van DSO om Meerburg te laten aanvallen. Zo bleef hun keeper warm, terwijl Daan aan de andere kant helemaal niets te doen had en langzaam aan de grond vast vroor. Het lukt hem niet om hard genoeg te bibberen om warm te blijven. Drie counters en schoten met wind mee van DSO later stond het opeens 3-1, terwijl Edsard en Robin achterin eigenlijk nooit in problemen gekomen waren.

De limonade bij rust was nog net niet bevroren, maar de wind vormde een serieus probleem om deze vanuit de kan in de bekertjes te krijgen. Voor keeper Daan werd nog een extra winterjas gehaald en het enige dat we de spelers mee konden geven was om veel te blijven bewegen. En zo voltrok zich de tweede helft net zoals de eerste helft. Meerburg viel aan en er werd vanuit achterin verzorgd opgebouwd door Siebe, Robin en Edsard. Maar veel verder dan een aantal schoten van Kadir die net over en net naast gingen en een corner die miraculeus door de keeper DSO van de doellijn gehaald werd kwam Meerbrug niet.

Net toen iedereen zich erbij neerlegde dat Meerburg zou gaan verliezen van een fysiek sterker DSO (en de wind en kou), maakte Guus de aansluitingsgoal en vlak daarna draaide Joost heel effectvol de gelijkmaker erin. Dat was het moment dat DSO ook weer wat ging aanvallen, wat gevaarlijk was omdat keeper Daan ondertussen aan z’n moeder vast gevroren zat. Maar eindelijk kon ook Meerburg een keer counteren en dat leverde zowaar drie punten op door nog een doelpunt van Guus.

De penalty’s hebben we over geslagen om zo snel mogelijk naar de kleedkamer en warme douche te gaan. Volgende week heeft de E11 geen wedstrijd en daarna zal de lente toch wel echt begonnen zijn…