Wedstrijd Rijnsburgse boys E2 – Meerburg E2

19 maart 2013 12:00

Afgelopen zaterdag stond Rijnsburgse boys op het programma.
Helaas was Sjoerd ziek, maar hadden we 9 zeer gemotiveerde spelers.

In de kleedkamer werd het geheime wapen door Simon getoond waardoor we de wedstrijd tegen Warmunda ook wonnen.

Aan de warming-up werd goed en geconcentreerd begonnen dus dat beloofde veel voor de wedstrijd waar de leiding ook een goed gevoel had.

Toen de wedstrijd begon was Meerburg blijkbaar niet wakker en kwam gelijk veel druk van Rijnsburgse boys met uiteindelijk een schot voor langs die en spits met een slijding net miste.

Na dat schot  begon meerburg een beetje wakker te worden maar elke pass of actie werd binnen een paar seconden in geleverd bij de tegenstander en in het eerste kwartier leek meerburg maar 1% balbezit te hebben.

Na even een paar snelle aanwijzingen van af de kant naar Emil en Jim was meerburg dan echt wakker en werd er meer over gespeeld en meer bal vast.

En gelijk na dat mindere kwartier voetbal zetten Emil de score op 1-0.

Er kwam een blessure bij Jesse die noppen tegen zijn knie kreeg.

De wedstrijd ging goed op en neer in de eerste helft en meerburg wat toch de beste kansen maar lukte niet om te scoren en dan in de 20st min werd het net weer gevonden.

Er werd in de laatste paar minuten werd er goed over gespeeld maar weinig kansen gecreerd.

In de rust van de wedstrijd werden het balbezit en de passing besproken dat dat echt een stukje beter moest.

RUST

Na de rust was Meerburg op gang gekomen en werd het tempo opgeschroefd en werden er meer kansen recreerd. Na 4 minuten lag het 3de doelpunt er in schot van Bas op assist van Emil en dat was nog niet genoeg voor Bas want binnen 2 minuten lag de volgende van Bas in de goal een schitterende streep in de kruising nummer 4.

Ik was het doelpunt van Bas aan het opschrijven en nummer 5 lag er in ik weet alleen dat Sam hem gescoord heeft.

Door de spits achter de verdediging te zetten vergat Rijnsburgse boys  de spits te dekken waardoor de lange bal werd gegeven en we een paar keer levensgevaarlijk maar scoorde we niet en door een fout in de verdediging kwam Rijnsburgse boys er gevaarlijk uit en gelukkig viel de bal op de paal en werd het een achter bal.
het spel ging op en neer in de 2de helft er werd veel druk gezet door Rijnsburgse boys maar daar wist Thom, Jesse en Joep goed mee om te gaan en had Robert het relatief rust op goal.

In de 44ste minuut scoorde Bas zijn 3de doelpunt op een mooie pass van Jim HATTRICK VAN BAS.

En als 0-6 nog niet genoeg was speelde Sam een perfectie pass naar Jim die de bal links dood legde en met rechts rustig en netjes langs de keeper.

Uitslag: 0-7

Man of the match: BAS VAN DRIEL