Meerburg E1 verliest ongelukkig van Noordwijk E1, een wedstrijd met 2 gezichten

17 maart 2013 17:00

Na de “oorwassing” van vorige week tegen koploper Excelsior Maassluis E1 was het de vraag hoe Meerburg E1 het deze week zou doen. Zonder onze centrale verdediger Matthias van Dijk moesten we aantreden tegen Noordwijk E1.

Tijdens de wedstrijdbespreking hebben we duidelijk aangegeven hoe we het vandaag gaan aanpakken. Dat dit duidelijk was bleek wel uit het feit dat Senna Smit in 3 minuten de belangrijkste punten uit de bespreking kon opsommen aan de groep.

In de opstelling ging aanvoerder Tim Straathof centraal spelen en Tjalle Lanza nam de opengevallen plek in van Tim Straathof aan de linkerkant.

Er stond een aardig windje op het 4e veld van Noordwijk. Noordwijk had in het eerste gedeelte het wat betere spel en wat meer kansen. Vanuit de gevreesde corner (kort genomen) werd de bal door de wind meegenomen en zeilde zo de bovenhoek in 1-0. Meerburg had nog geen antwoord op het spel van Noordwijk. Het leek wel alsof wij iedere keer te laat waren in de duels. We verloren ook te vaak de bal doordat er niet gekeken werd. In de 6e minuut kwam Noordwijk op 2-0 door een goede combinatie over de vleugel nadat onze back werd uitgespeeld. Meerburg werd wakker na de 2-0 en begon weer te werken, duels werden gewonnen en dit resulteerde in een mooie goal van Lekan Onasanya 2-1. Het spel golfde wat heen en weer en zowel Meerburg als Noordwijk kregen wat kansen. In de 21e minuut werd een persoonlijke fout door Noordwijk afgestraft 3-1. Nog voor rust bracht Lekan Onasanya de stand weer terug op 3-2 na een schitterende loopactie. Dit was ook de ruststand.

In de rust aangegeven dat wij in de tweede helft wat meer druk moesten zetten op hun verdediging en voordeel moesten halen uit de wind in de rug. We moeten vooral blijven voetballen.

In de tweede helft liet Meerburg zien dat ze wel degelijk kunnen voetballen, onderlinge duels werden weer gewonnen en het spel verplaatste zich duidelijk naar de andere kant. Alhoewel de uitvallen van Noordwijk ook gevaarlijk waren en het was vooral Yoa Schols die overal met zijn voeten tussen zat. Inmiddels was Dyani Stuart met een knie-blessure uitgevallen.

In de 35e minuut ging Lekan Onasanya er weer eens vandoor na een uitstekende opbouw van achteruit via een aantal schijven en scoorde beheerst de 3-3. We kregen nog wat kansen op de 4-3 maar we waren wat te gehaast in de afwerking met wat meer rust had ik het nog moeten zien. Zo’n 6 minuten voor tijd een ongelukkig moment aan de rechterkant. Er werd zeer onnodig balverlies geleden en Noordwijk maakte gebruik van de ruimte en scoorde beheerst de 4-3.  In de resterende tijd probeerden we de wedstrijd nog te laten kantelen maar er veranderde niets meer aan de stand.

We hebben in ieder geval weer laten zien dat we kunnen voetballen en de mouwen kunnen “opstropen” . De ploegen waren redelijk aan elkaar gewaagd vonden allebei de trainers .

Opstelling Meerburg: Olivier Wijnmaalen; Yoa Schols; Tim Straathof; Tjalle Lanza; Senna Smit; Abderrahman Amia en Lekan Onasanya (Dyani Stuart)

Aantal toeschouwers: 19

Man of the Match: Yoa Schols

Andere uitslagen in de Hoofdklasse:

RKDEO E1 – Oliveo E1 6-2

HBS E1 – Graaf Willem II VAC E1 2-5