Meerburg E3 verliest van Feyenoord F1 maar verlaat met opgeheven hoofd “Varkenoord”

13 maart 2013 22:00

In de morgen keek ik naar buiten en er lag wat sneeuw. Onze speciale weerman in Pernis wist via de sms te melden dat er 2 cm sneeuw lag. Rond 12:00 uur kregen wij onze “witte rook” via Paus Andre van Meerburg F1 dat de wedstrijd doorging.

In de middag vetrokken we richting Rotterdam. Onze “Rik Rik” bracht ons in het centrum van Rotterdam inmiddels hadden we al contact met coach Ruud die er al was.

Tijdens de wedstrijdbespreking zagen we 9 gespannen koppies. Ruud legde uit wat de bedoeling was en ontvouwde het strijdplan voor vanmiddag. Na een goede warming-up begonnen we aan de wedstrijd.

De coach van Feyenoord kwam nog naar me toe om te vragen of we 8 tegen 8 wilde spelen. Uiteraard moesten we onze strijdplan iets aanpassen aangezien er 1 speler bijkwam die een wat meer controlerende functie kreeg voor onze verdediging.

Je zag direct dat Feyenoord technisch vaardig is en vooral zeer bewegelijk. Meerburg liet zien dat je met een goede instelling en werklust aardig ver kan komen. In de 8e minuut was het raak voor Feyenoord na een uitstekende loopactie van de centrale man die uitstekend een van de spitsen wist te vinden die onze doelman Robin wist te verschalken. Meerburg kreeg ook zijn kansen via met name Yannick. Hij draaide echter teveel met de bal. In de 13e minuut komt Feyenoord op 2-0 door een uitstekend uitgevoerde aanval via de vleugel. Meerburg bleef goed de combinaties zoeken in de eindfase lukte het echter net niet. Het was aan doelman Robin te danken dat Meerburg niet op een grotere achterstand werd gezet. In de 22e minuut werd het 3-0 voor Feyenoord na een klutsbal voor de goal. Dit was tevens de ruststand.

In de rust nog even de puntjes op i gezet en de jongens vooral voorgehouden om te blijven voetballen en vooral genieten.

In de tweede helft vond ik Meerburg met wat meer lef spelen en we creëerden wat meer kansen. We moesten echter ook beducht blijven voor het goede combinatie-voetbal van de Feyenoorders.  In de 10e minuut na rust kwam Feyenoord via een uitstekende combinatie op 4-0. 1 minuut later kwamen de Rotterdammers op 5-0, dit gebeurde in de omschakeling waarbij ze een 3:2 situatie uitstekend wisten uit te spelen. In de 40e minuut werd het 6-0. In de 42e minuut werd het 7-0. Meerburg bleef erin geloven. Dit geloof werd de waarheid in de 45e minuut. Een uitstekend opgezette aanval werd uitstekend door Kas van der Werf afgerond. Deze gaat in de boeken van de Meerburg jeugd!!!!! Het is namelijk niet veel jeugdspelers van Meerburg gegeven om tegen Feyenoord te scoren. Dat het in de 48e minuut nog 8-1 werd was meer voor de statistieken.

Als hoofdtrainer van de E ben ik zeer trots op deze jongens, de invallers Max, Stan en Milan hebben bewezen dat ze meekunnen op dit niveau.

Opstelling Meerburg:

Robin Gersen; Stan Schmeitz; Bengt Meijberg (Milan van der Meer); Finn Haverschmidt; Max Verbeek; Kas van der Werf; Yannick Versteeg en Koos van Heijningen

Aantal toeschouwers: 23

Razende reporter