Meerburg E2 tegen Alphense Boys E3

10 maart 2013 15:45

Vandaag stond de lastige thuiswedstrijd tegen Alphense Boys op het programma. We hadden nog niet tegen deze tegenstander gespeeld; daarom wisten we niet wat we konden verwachten. Emil was weer terug van zijn blessure, net zoals Sjoerd, dus we konden er weer tegen aan met 10 man.

Na een korte voorbespreking om de laatste puntjes op de I te zetten konden we gaan bikkelen.

We begonnen helaas erg slap aan de wedstrijd en waren niet geconcentreerd. Daardoor gingen we niet slim het duel aan en verloren daardoor veel. Na in de beginfase veel te hebben moeten wisselen moesten we eigenlijk opnieuw in de wedstrijd komen.

Dit kosten ons al erg snel de 1-0. We kregen enorm veel kansen door goed tikken en een schitterende bal van Sam stond Emil vrij voor de keeper. Jammer dat deze er niet in ging.  Alphense boys kwam er een paar keer goed uit maar door schitterend keeperswerk van Robert bleven we in de wedstrijd. Een geschreven voetbal wet is “als je ze zelf niet maakt doet de tegenstander het” daardoor stonden we met 2-0 achter in de rust.

In de rust vroegen we of ze er nog wel zin in hadden want er was totaal geen beleving in het spel van ons te zien. Na een korte bespreking gingen we met veel vertrouwen en wil om te winnen het veld in. Ik had er alle vertrouwen in dat het nog goed ging komen voor ons.

We begonnen erg sterk aan de 2de  helft. We gingen onze duels winnen. Jim was lekker fel aan het jagen en met een paar goede acties maakte hij het zijn tegenstanders wel erg lastig.  Bas was de 2de helft een goed voorbeeld van hoe het zou moeten. Hij was erg fel en door de wil om te winnen veroverde hij veel ballen en bezorgde die op maat bij zijn medespelers. Jesse had vandaag de lastige taak om een fysiek sterke spits het leven zuur te maken. Dat deed hij erg goed hij heeft in de wedstrijd bijna geen kansen gehad. Als onze spelers waren uitgespeeld leek het een makkelijke klus te worden voor de tegenstanders om te scoren maar dan was er altijd wel een Joep of Sjoerd in de buurt om alle gaatjes dicht te lopen.

Op het einde kregen we veel blessures door het fysiek sterke spel van de tegenstanders. Daardoor moest Sam van het veld af worden gedragen. Thom die vandaag achterin prima zijn mannetje stond. Kroop goed voor zijn man en kon door naar de goal. Helaas kreeg hij bij de aanname van de bal de bal op zijn neus. Thom moest er even uit om het bloeden te laten stoppen. Maar na een paar minuten had Thom al weer nergens last van.

Toen ik aan het einde van de 2 de helft terugkwam was er helaas nog een goal gevallen waardoor het 3-0 stond. We moesten nu alles eraan doen om nog te kunnen winnen. Jesse ging in de spits lopen sleuren. Benk moest nu in de verdediging alles in goede banen leiden. Dat deed hij zeer sterk en met een paar goede tackles zorgde hij dat we snel weer balbezit hadden. Door ons aanvallende spel kregen we helaas nog een tegengoal tegen.

BOYS 2de helft klasse gewerkt. De komende weken gaan we weer als beesten trainen. En dan ben ik ervan overtuigd dat we weer van die vervelende laatste plaats af kunnen komen.