Meerburg E13 tegen Meerburg E15

10 maart 2013 15:15

Gaat de wedstrijd door of gaat de wedstrijd niet door', dat was de vraag die ons deze zaterdagochtend bezighield, vanwege de stromende regen. Om 10 uur werd er gewoon afgetrapt tegen Meerburg E15 onder nog steeds zeer natte omstandigheden.

We moesten het deze keer doen zonder onze topschutter die thuis ziek in bed lag en in de vorige editie van deze wedstrijd met maar liefst 4 doelpunten de E13 mede aan de overwinning hielp.  Ook onze rots in de branding achterin Meike kon niet in de basis worden opgesteld vanwege ziekte. Beterschap Sam en Meike.

De eerste helft ging redelijk gelijk op met kansen aan beide kanten en goed verdedigend werk. Meike werd echter gemist achterin tegen het einde van de eerste helft want de tegenstander kon na een fraaie opbouw doorlopen naar de goal en tot twee maal toe nog voor rust afdrukken. Dat en de barre omstandigheden leek de nekslag voor deze wedstrijd. Met enthousiasme werd goed begonnen aan de tweede helft waarbij enkele kansen werden gecreerd. Met drie man in buitenspel positie (maar dat geldt gelukkig nog niet voor de E) kwam de bal met wat geluk bij Mees die beheerst afronde en de spanning in de wedstrijd terugbracht.

Dat was echter maar van korte duur want de E13 vergat in de rest van de wedstrijd naast aanvallen ook te verdedigen. De E15 wist wel raad met dit soort buitenkansjes waarbij het verschillende keren met meerdere aanvallers alleen op de keeper af kon. De verdediging van de E13 bevond zich op de andere speelhelft en had het nakijken. Met 6-1 bepaalde de E15 de eindstand.

Gefeliciteerd Meerburg E15!