Meerburg E1 afgetroefd door koploper Excelsior Maassluis E1

10 maart 2013 9:15

Vandaag moesten we tegen koploper Excelsior Maassluis E1. We wisten van te voren dat we het bijzonder moeilijk zouden krijgen.

Excelsior is een ploeg met heel veel beweging en vooral goed voetbal. Ze loeren op kansen en de mogelijkheden die ze krijgen zijn vaak raak. Maar het is vooral een eenheid die voorelkaar en met elkaar werkt.

In de 3e minuut was het al raak 0-1 nadat een opkomende speler niet afdoende werd afgestopt zijn pas bereikte een van de spitsen die raak schoot. 1 minuut later kwam Meerburg via Lekan Onasanya op 1-1. In die fase speelde Meerburg nog mee met Excelsior. We kregen nog wat kansen maar vanaf de 15e minuut was het over.  Tussen de 15e en de 20e minuut wist Excelsior via mooie combinaties onder aanvoering van de doorschuivende man de stand naar 1-4 te tillen. In de 23e minuut ging Tim Straathof een keer mee naar voren (moet hij vaker doen) en zag het gaatje en scoorde de 2-4. We kregen weer hoop op een beter resultaat. Dit was ook de ruststand.

In de rust zag ik “vermoeide” koppies, een heel ander E1 dan we de afgelopen weken hebben gezien. Ondanks mijn woorden in de rust zag ik aan ze dat ze er niet echt meer in geloofden.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld als de eerste helft, het leek wel of we iedere keer te laat waren met “ingrijpen”. We probeerden het wel via wat plaagstootjes maar het zat er vandaag gewoon niet in.  Wederom binnen 8 minuten scoorde Excelsior 5x en daar zaten hele mooie doelpunten bij met vooral de vooractie was een goed niveau.  Ik denk echter wel dat we het ook toelieten.  Bij verschillende spelers begonnen “pijntjes” te ontstaan en de wedstrijd was gespeeld. Lekan Onasanya bracht de stand in de laatste minuut nog op 3-9. Wat ik positief vond is dat het publiek (vaak kritisch) hiervoor hun waardering uitsprak door te klappen.

Al met al een wedstrijd waarin Excelsior duidelijk een maatje te groot was vandaag.

Komende week hard trainen en zaterdag tegen Noordwijk E1

Opstelling: Olivier Wijnmaalen; Yoah Schols (Tjalle Lanza); Matthias van Dijk; Tim Straathof;  Lekan Onasanya (Dyani Stuart); Abderrahman Amia en Senna Smit

Man of the Match:  Tim Straathof

Aantal toeschouwers: 38