E9 houdt stand in Lissese stormloop (7-5)

24 november 2012 21:00

Zaterdag trad de E9 aan tegen de E9 van Lisse. Een kleine wijziging in de basisopstelling moest er voor zorgen dat er geen grote gaten meer vielen tussen aanval en verdediging. Daarnaast was flink getraind op de fysieke inzet van de verdediging. Ging dit zijn vruchten afwerpen?

Vrij vroeg in de wedstrijd kwamen we na een soort counter al op 1-0 door Daan. Daarna viel er een goal aan de andere kant: 1-1. Gelukkig gaven we niet op en trokken we fel ten aanval. De aanval was goed op elkaar ingespeeld en combineerde naar hartenlust. Goals konden niet uitblijven en daar zorgden Thijs en Daan (2x) en Steyn dan ook voor. Met een 5-1 voorsprong werd de rust bereikt!

Na de rust wilde Lisse graag e.e.a. Rechtzetten en zette alles op alles. Onze verdediging deed er alles aan de storm te stoppen maar dat lukte niet altijd en de stand 5-4 verscheen al op het scorebord. Abdi en opnieuw Daan (4 goals in deze wedstrijd !) maakte de marge weer wat groter en Lisse was definitief verslagen. De verdediging stond als een huis met Samuel, Sacha, Isa, Tibbe en Danjela (ook een gedeelte van de wedstrijd in de voorhoede). Het trainen had inderdaad zijn vruchten afgeworpen. Om Sacha en Isa voorbij te komen moet je toch wel van hele goede huize komen! En lukte dat wel dan hadden wij doelman Sam die op onvoorstelbare manier een paar ballen redde, zowat alle penalty's pakte en z'n eigen penalty scoorde!

Alle ouders, opa's, ooms, tantes en aanverwante artikelen langs de kant waren erg trots. De trainers ook! Het wordt nog een leuke competitie met de E9.

Frans van der Mark