E11 walst in tweede helft over DWO heen

24 november 2012 14:30

Meerburg E11 begon nogal slap aan de wedstrijd waardoor er na 10 minuten spelen een 2-0 achterstand op het scorebord stond. Vanaf dat moment was het eenrichtingsverkeer naar het doel van DWO, waardoor de E11 met een 3-9 winst uit Zoetermeer vertrok.

De wedstrijd begon in de mist en DWO had er duidelijk minder last van dat beide teams in witte shirts speelden. Bij Meerburg kwam het combinatiespel niet uit de verf en het begin van de wedstrijd was voor DWO. Door het ontbreken van beide backs Edsard en Amadeus, begon de verdediging enigszins onwennig, en daarom was de snelle 2-0 voorsprong van DWO niet eens onterecht.

Halverwege de eerste helft werd de E11 echter wakker. Guus en Robin begonnen te wennen aan hun verdedigende rol. Siebe nam als voorstopper de regie in handen en Kadir en Joost gingen vooraan druk zetten op de verdediging. En daardoor kon Jip de aansluitingstreffer maken door een goed geplaatst diagonaal schot van een meter of 15. Hiermee zette Jip een traditie voor dat hij in het weekend waarin hij jarig is scoort. Kadir en Joost schoten Meerburg vervolgens naar een 2-4 voorsprong , maar in de slotseconde van de eerste helft wist DWO toch nog terug te komen tot 3-4.

Vroeg in de tweede helft kreeg Meerburg op een meter of 15 van het doel van DWO een vrije trap, die door Siebe strak en hard in de hoek werd geschoten. Het commentaar van Siebe na afloop was dat hij zag dat de muur een stapje te ver naar rechts stond, waardoor er een gat was waar de bal precies door paste. Vanaf dat moment was Meerburg de enige ploeg die nog voetbalde en DWO werd op eigen helft klem gezet. Joost en Kadir voerden de score verder op tot 3-8 en in de allerlaatste minuut kwam Guus op links weer een keer gevaarlijk door. Zijn voorzet werd door Robin en Joost samen tussen de palen gewerkt.

Daarna konden we keeper Daan in de mist gelukkig ook weer terug vinden. Hij had het niet druk gehad, maar had toch een foutloze wedstrijd gekeept. Het was weer een prima teamprestatie.