Verslag wedstrijd E13 -ASC

18 november 2012 20:00

Zaterdag stond de E13 een uitwedstrijd te wachten bij ASC in Oegstgeest. Vol vertrouwen begonnen onze jongens en meisje aan de wedstrijd en al snel was duidelijk dat dit vertrouwen gerechtvaardigd was.

De E13 domineerde vanaf de eerste minuut en kwam sterk door richting de goal van de tegenstander, met de sterke voorhoede bestaande uit Sven, Mees en Damjan. Het middenveld bediende de spitsen goed en Sam, Sem en Renee waren heer en meester rond de middenstip.

Na een kwartier voetbal was een prachtige rush van Damjan op rechts en een fraaie afronding voldoende om de wedstrijd open te breken. In de tweede helft ging Meerburg verder waar het voor de rust gebleven was, aanvallend voetbal met meerdere schoten op doel die helaas net naast gingen, de paal raakte of met wat geluk door de keeper werden gekeerd. Verschillende hoekschoppen boden geen uitomst om de voorsprong verder uit te bouwen, een daarvan resulteerde in wel vier schoten op doel die er maar niet in leken te willen. Een afstandsschot van Damjan ging net naast en toen diende zich een oude voebal wet aan; er viel een tegengoal. ASC was nog niet in de buurt van de goal geweest maar had in tegenstelling tot Meerburg aan een kansje genoeg om te scoren.

Meerburg begon weer met het stapelen van kansen maar zag deze niet beloont. Tenslotte kwam er nog een oprisping van ASC in de laatste miuten van de wedstrijd waarbj de verdediging van Meerburg er niet goed uitzag. Een pass vanaf links kwam bij twee vrijstaande spelers van ASC terecht die de bal inschoten. Als er een wedstrijd was in dit prille seizoen die we dik verdiend hadden moeten winnen dan was het deze, maar het mocht niet zo zijn. Einduitslag: 2-1 voor ASC