Zat 17 -11 Quick Boys E6 - Meerburg E7

18 november 2012 20:00

Het is erg vroeg en erg koud als de mannen van Meerburg E7 verzamelen bij station Lammenschans. De motivatie bij de voetballers en hun achterban heeft van dit alles niet te lijden en goedgemutst vertrekken de spelersauto’s richting zee, naar Quick Boys.

De jongens zijn nog ongeslagen en iedereen heeft er vol vertrouwen in dat dat zo zal blijven in de Katwijkse duinen.

Voorzien van handschoenen en thermo-ondergoed betreden onze jongens zelfverzekerd het veld. E7 gaat voortvarend van slag, maar laat zich al snel verrassen door het countervoetbal van de tegenstander: 1-0. Zij dreigen met deze tactiek hun voorsprong te vergroten tot Hovhannes zijn  inmiddels welbekende lange-afstandsschot wederom over de keeper heen en doeltreffend in de kruising weet te schieten.

Quick Boys laat zich echter niet uit het veld slaan en houdt vast aan de ingezette tactiek: 2-1. Ondanks de professionele coaching op meerdere plekken langs de lijn, heeft Meerburg geen antwoord en vlak voor rust wordt het 3-1. De meegereisde supporters hebben er nu een hard hoofd in. Wat er tijdens het limonade drinken precies is gezegd blijft onduidelijk, maar in de tweede helft speelt een mentaal sterke E7 zich terug in de wedstrijd.Met goed combinatievoetbal weten de jongens elkaar soms wel, soms niet te vinden. De verdediging houdt stand en met een goed geplaatste vrije trap van Marc wordt het 2-3 en even later scoort Hovhannes zijn tweede doelpunt: 3-3.

Langs de lijn krijgt men het wat warmer en wordt geconstateerd dat winst weer tot de mogelijkheden behoort. Ook na de 4-3 blijft de E7 er in geloven en in een bloedstollend slotoffensief waarin de Katwijkers verschillende grote kansen niet weten te verzilveren – Jasper weet zelfs nog een bal van de lijn te halen! -, zijn het twee door Joris en Hovhannes benutte corners die onze E7 op voorsprong zetten. Als Hovhannes in de laatste minuten van de wedstrijd nog een keer de Katwijkse doelman weet te passeren, is de eindstand een feit: 4-6. Een felbevochte winstwaarop spelers, begeleiding en supporters beretrots op zijn! Dank zij goed teamwork blijft Meerburg E7 ongeslagen!