Meerburg E1 verliest zijn eerste wedstrijd in de competitie tegen HVV E1

18 november 2012 12:15

Meerburg E1 moest vandaag thuis tegen HVV E1 uit Den Haag. Een ploeg die heel goed kan voetballen. Uit de beelden op you-tube bleek al dat dit een goed team is met heel veel voetbal.

Bijzonder sterke spitsen en spelers die, wanneer ze ruimte krijgen,  vanuit het niets een bal in de goal kunnen laten “ploffen”. Ze zetten direct druk en spelen goed en vooral georganiseerd en taakbewust voetbal.

" Opperste concentratie bij de uitleg"

Bijzonder sterke spitsen en spelers die, wanneer ze ruimte krijgen,  vanuit het niets een bal in de goal kunnen laten “ploffen”. Ze zetten direct druk en hebben en veel voetbal in het team.

De eerste helft was Meerburg E1 zeker niet bij de les. Zo goed georganiseerd als dat we vorige week tegen RKDEO stonden, daarvan was vandaag geen sprake. De opbouw was er niet en dit speelde in de kaart van HVV. Iedere lange bal was voor de lange centrale verdediger van HVV. In de 4e minuut was het al raak 0-1 via een uitstekende corner op het hoofd van Toivonnen van HVV. In de 10e minuut was het wederom raak nadat de verdediging de buitenspeler de ruimte gaf om te schieten    0-2. Meerburg kreeg nog zeker 3 kansen maar de ballen gingen of naast of werden door de keeper gepakt. In de 13e minuut werd het 0-3 nadat een aanval van Meerburg goed werd overgenomen en de spits van HVV oog in oog met Olivier scoorde. Ja zag de koppies hangen, wat gebeurde hier leken de jongens tegen elkaar te zeggen. Welnu dit is dus voetbal in de hoofdklasse. Wanneer je er niet bij bent zal dit genadeloos worden afgestraft. Voor rust werd het nog 1-4 en 1-5 voor HVV.

In de rust kan je eigenlijk niet al te veel meer zeggen. Laten we proberen terug te schakelen naar de basis en dat is keihard werken voor elkaar en het HVV zo moeilijk mogelijk maken. Wel proberen het balletje rond te laten gaan.

In de 1e minuut na rust kapte de linksbuiten onze rechtsback uit en uit zijn voorzet schoot de uitstekende spits de 1-6 binnen. Hierna zag je dat Meerburg ging doen wat er gevraagd werd. Werken, keihard werken dit werd beloond in de 3e minuut bracht onze aanvoerder Tim Straathof de stand op 2-6. Je zag de jongens weer wat opbloeien, het kan dus wel zie je ze zeggen tegen elkaar. In de 6e minuut ging Lekan Onasanya met de bal ervan door en de 3-6 is een feit.  In de 8e minuut scoorde uitblinker Abderrahman Amia de 4-6 en de hoop op een goed resultaat keerde terug in het team. Er kwamen nog wat kansen voor onze spitsen doch verder liet HVV het niet komen.
De eindstand 4-6 was terecht. Nu maar hopen dat onze jongens hier wat van hebben geleerd!

Ik wil onze tegenstander HVV complimenteren, een sportief en goed voetballende ploeg! Voorts de complimenten aan de scheidsrechter Desley van Alphen die als A1 speler voor het eerst een wedstrijd op dit niveau floot.

Opstelling Meerburg E1:

Olivier Wijnmaalen; Yoa Schols (Tjalle Lanza); Matthias van Dijk; Tim Straathof; Senna Smit (Abderrahman Amia); Yassine Bouchnafa en Lekan Onasanya (Dyani Stuart)

Man of the match: Abderrahman Amia

Toeschouwers: 43

Andere uitslagen Hoofdklasse:

Graaf Willem II VAC E1 – vv Noordwijk E1  4-1
FC Lisse E1 – Excelsior Maassluis E1  1-6

Oliveo E1 – Rijnsburgse Boys E1  4-5

HBS E1 – RKDEO E1 0-4

Volgende week moeten we tegen koploper Excelsior Maassluis E1, aanvang 08:30 uur!!!

Uw Razende reporter: Frank