Zwaarbevochten gelijkspel E9

12 november 2012 11:30

De E9 trok naar Leiden voor de wedstrijd tegen Lugdunum E3. We stonden al om 8:15 op het veld omdat we het in de kleedkamer niet meer uithielden. Vanaf de start trok de E9 lustig ten aanval, maar stuitte keer op keer op de verdediging van Lugdunum.

Het was wel een gelijkopgaande strijd waarin vooral veel werd gestreden om de bal. Een echte spannende wedstrijd. Halverwege de eerste helft kwam de thuisclub op een 1-0 voorsprong na een scrimmage voor de goal waarbij de Meerburg verdedigers de bal niet weg konden krijgen en deze uiteindelijk in de goal belandde.

Aanvallers Abdi, Daan, Danjela, Steyn en Thijs trokken keer op keer ten aanval en een mislukte voorzet (!) van Thijs betekende dan nog voor rust de 1-1. De limonade smaakte goed.

Na rust verving Daan Sam in de goal en ging de strijd verder. Vleugelverdedigers Isa en Sacha wisten zich in het centrum gesteund door Tibbe en Samuel en deze hielden vooralsnog de weg naar onze goal afgesloten. Bij een van onze uitvallen scoorde Abdi dan de verdiende 2-1 want wij waren toen wel een stukje sterker. Daarna kwam echter de countermachine van Lugdunum op gang en uiteindelijk moest onze verdediging in de slotfase toch nog een tegengoal toestaan en verscheen de eindstand 2-2 op het scorebord. Daar kon iedereen wel mee leven want zoals gezegd was het een echte ouderwets spannende wedstrijd.

Opstelling: Sam (Daan) – Isa, Tibbe (Samuel), Sacha – Abdi – Danjela, Steyn, Thijs (Samuel)

Goals: Thijs en Abdi

Volgende week thuis tegen koploper ASC !