Meerburg E3 werkt aan herstel!

12 november 2012 7:30

De eerste wedstrijd na het debacle tegen Voorschoten moest de E3 wederom aantreden tegen een fusieclub: GHC. Voor deze klassieker had het secretariaat een late aanvang (14.00 uur!) en een bijna neutraal terrein bedacht, veld 4, precies tussen GHC en Zoeterwoude derhalve.

Het was de week dat Mark Rutte ons had laten zien hoe je tackles moet ontwijken en hordes moet nemen, en beide zaken komen tegen een stevige opponent als GHC altijd goed van pas.

Nadat E5 had gezorgd voor de opwarmer vooraf tegen FC Lisse, dromde de zwart-witte aanhang binnen op afslag 1 van de N11.

Beide ploegen begonnen onrustig en stelden ieders goalie voorzichtig op de proef. Voor Meerburg deelde Koos op links speldenprikken uit na goed combinatiespel met Jochem. En Bengt probeerde met een volley net over het kruis het vijandelijke doel te raken. Helaas was het Robin die na een paar uitstekende reddingen als eerste moest vissen, 0-1. Voorafgaand aan de tegengoal schoffelde hij eerst nog de spits van GHC onder de zoden en dat was de eerste aanslag op het landelijke zorgbudget: de spreekwoordelijke brancard moest deze wedstrijd nog viermaal uitrukken. De vonken vlogen er van af in de herfstschemer!

Inmiddels had zich rondom het “Zoeterwoudse” natuurgras zo’n beetje iedereen verzameld die iets te zeggen heeft over de E-Opleiding binnen Meerburg, en de jongens in het veld voelden dat de tijd rijp was voor nog een “tandje erbij”. Kas ontving een mooie bal in de diepte van Finn van der Meer, kapte zijn opponent uit, en haalde verwoestend uit vanaf 20 meter: 1-1 via de paal in de kruising. Aansluitend tekende Yannick ook nog de 2-1 aan voor de rust.

“In de rust de jongens gewezen op het feit dat alle 10 corners uit de eerste helft niets hadden opgeleverd omdat ze stuk voor stuk te hard werden ingeschoten en voor het doel langs zeilden zonder gevaar aan te richten.”

In het 2e bedrijf golfde het spel wederom op en neer, waarbij het uitverkochte huis gaandeweg het idee kreeg dat inzetten op GHC meer geld zou gaan opleveren. Het was aan Robin te danken dat de stand lang ongewijzigd bleef, maar ook hij moest zwichten na een misverstand in de defensie; 2-2. Het zal toch niet weer…? “Rien ne va plus” werd er knipogend naar het Technisch Hart gegrapt, en uiteindelijk gaven de doorgesproken nieuwe cornervarianten de doorslag. Zowel Yannick (eerst nog op de lat, maar later doeltreffend) als Kas scoorden uit een hoekschop, waarna eerstgenoemde de marge ook nog eens vergrootte tot 5-2 met een afstandschot! In de voorlaatste minuut kreeg Finn Haverschmidt een soort van publiekswissel met tot zijn eigen verlegenheid een staande ovatie voor zijn defensieve schoonmaakwerk, waarna iedereen zich opmaakte voor de lange terugreis richting kantine. Mark Rutte had ons de juiste weg gewezen deze week voor de confrontatie met GHC…

Marc