Quick boys E1 – Meerburg E2

12 november 2012 7:00

Afgelopen zaterdag stond Quick boys E1 op het programma.
In de beker hadden we tegen Quick boys E2 en helaas verloren met 5-3.

We gingen na twee verloren competitiewedstrijden gingen we vol vertrouwen naar Quick boys. Na een voorbespreking over opbouwen vanuit achter en plezier in de wedstrijd ging de E2 naar het veld.

Na een geconsenteerde warming-up begon de wedstrijd om 11:30 door een goed spelende Quick boys zag je gelijk dat het een mooie wedstrijd zou worden.

Door veel druk te zetten van Meerburg door  Bas aan de linkerkant, Emil spits en Thom aan de rechterkant daardoor, kreeg de verdediging van Quick boys veel te verduren.

Goede opgezette aanvallen van Robert die goed geluisterd heeft naar de voorbespreking gingen ze  via de backs naar de voorhoede die het de keeper van Quick boys heel lastig maakte, maar de keeper hield zijn goal schoon. De hele eerste helft was Meerburg de beter met mooie corners van Bas twee schoten op de lat van Jesse en Sam, maar ondanks de vele kansen die Meerburg had op de bevrijdende 0-1 bleef het 0-0.

RUST.

Met een kleine bespreking over de tegenstander ging de E2 met volvertrouwen het veld weer op voor de tweede helft. Na de aftrap ging de E2 door waar ze gebleven met aanvallen en het Quick boys moeilijk maken, maar door zou aanvallend te voetballen vielen er ook gaten in de verdediging.

Door die gaten kwam Quick boys steeds vaker eruit en begon ook aan te vallen en Robert die een redelijke rustige eerste helft had moest de tweede helft een stuk meer doen.

Met veel goede reddingen van Robert bleef het 0-0 in een fase dat Meerburg het lastig had en er veel gerommel achterin en op het punt dat Meerburg de wedstrijd weer in eigen hand kreeg Quick boys een klutsbal waar Robert helaas niks aan kon doen 1-0. Met nog zo’n tien minuten op de klok begon de tijd een beetje op te raken voor Meerburg, maar door het goede geloof van het team ging de E2 met het opgeven hoofd terug de strijd in voor die 1-1. Gelijk na de 1-0 had Meerburg de wedstrijd weer in handen door het goed werkende Sjoerd als linksachter en Jim linksvoor had de keeper van Quick boys het moeilijk, maar hield zijn goal schoon. Ondertussen tikte de minuten weg en werd het steeds moeilijker voor Meerburg. Tot de laatste minuut bleef het 1-0 voor Quick boys, maar in de laatste minuut kreeg Meerburg nog één hoekschop die genomen werd door Sam en kwam op de wreef van Jesse en zag je de bal pas toen in de kruising lag 1-1. Onze welverdiende 1-1 die de hele wedstrijd op de loer lag.

E2 chapeau voor deze prestatie!!

Robert, Bas, Jesse, Joep, Thom, Sam, Jim, Sjoerd, Benk en Emil

Bedankt voor de schitterende wedstrijd.

Geschreven door de trotse E2 trainer

Jeroen Visser