Meerburg E1 wint in Nootdorp met 2-4 van RKDEO E1

11 november 2012 13:15

Vandaag moesten we naar Nootdorp om de plaatselijke RKDEO E1 te ontmoeten. We wisten van tevoren dat dit een stugge/taaie tegenstander was. In de voorbespreking hebben het over organisatie van het team gehad in balbezit en bij balverlies. Hoe staan we tov bal en tegenstander.

In de eerste helft was het vooral een schaakwedstrijd. Onze organisatie stond als een huis. Bij balbezit van RKDEO stond iedereen bij zijn man en bij beweging van de spitsen bewogen wij mee. In de beginfase liet RKDEO middels straffe dekking weten dat ze vandaag niets willen weggeven en het onze spitsen bijzonder lastig willen maken met

alles dat daarbij hoort.

Compliment aan onze jongens dat ze niet meegingen in dat spelletje en dat ze bleven voetballen en de combinatie zoeken. Even voor rust, in de 21e minuut was het Lekan Onasanya die een mooie loopactie maakte en 0-1 op het bord liet zetten. Na 25 minuten floot de scheidsrechter voor rust, althans dat dachten wij.

We gingen naar de kleedkamer om even de puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten, echter toen we daar aankwamen moesten we van de scheidsrechter weer terug voor de 2e helft. Dat kan natuurlijk beleid zijn maar laat het de leiding even weten dan kan je daarop anticiperen. Op weg naar het veld hebben we aangegeven niet mee te gaan in het fysieke spel van RKDEO.

De tweede helft was echter 2 minuten onder weg of de 1-1 lag in het mandje. RKDEO kwam dus iets beter uit de virtuele rust. In de 10e minuut was het Yassine Bouchnafa die zich uitstekend vrij speelde en de 1-2 scoorde. In die periode had Meerburg E1 nog meerdere kansen maar ging daar een beetje slordig mee om. In de 21e minuut kwam RKDEO op 2-2 door het niet doordekken in de achterhoede. Er ontstond ruimte voor de spits die ongehinderd kon doorlopen en de 2-2 aantekende. Meerburg E1 gooide er een schepje bovenop, het geloof in een goed resultaat bleef bij de jongens aanwezig. De toeschouwers van Meerburg stonden in spanning. In de 21e minuut scoorde Yassine Bouchnafa uit een schitterende corner van Abderrahman Amia de 2-3 (Zie je Bouchie, blijven bewegen). In de 24e minuut werd het 2-4 door wederom Yassine Bouchnafa na een schitterende combinatie met de eerder genoemde Abederrahman Amia.

Groot was de ontlading na het laatste fluitsignaal de overwinning zat in de tas. Zoals in de voorbespreking aangegeven we zullen heus nog wel tegen een nederlaag aanlopen maar we proberen dat zo lang mogelijk uit te stellen, nu lekker genieten van de volle winst uit 3 wedstrijden.

Komende week wacht HVV, een zeer goede tegenstander! Komende week hard werken op de training.

Opstelling Meerburg E1: Olivier Wijnmaalen; Tjalle Lanza; Matthias van Dijk; Tim Straathof; Lekan Onasanya (Yoa Schols); Yassine Bouchnafa en Abederrahman Amia (Senna Smit)

Aantal toeschouwers: 52

Man of the Match: Matthias van Dijk & Tim Straathof

Andere uitslagen in de Hoofdklasse:

HVV E1 – FC Lisse E1 7-2
Noordwijk E1 –Oliveo E1 8-1