Meerburg E4 – Ter Leede E3 (3-3)

10 november 2012 20:45

Het was waterkoud toen de E4 om kwart voor 9 mocht aantreden tegen Ter Leede E3 uit Sassenheim. E4 had een goede start: het trouwe publiek zag mooie combinaties op het middenveld, waar Eva, Timon en Julien de bal goed kaatsten.

Al na 2 minuten kregen onze jongens en meisjes een corner die door Cian mooi voor de goal werd gekruld. Julien schoot de bal hard in de hoek: 1-0.

Dat beloofde wat ! Even later een schitterend afstandsschot van Cian, dat helaas op de paal belandde. Ter Leede herstelde zich goed, kreeg een vrije trap vlak bij het goal van Meerburg en daaruit werd gescoord. In de fase daarna ging het spel op en neer. Marijn verrichtte een paar mooie reddingen. Joey riep het team toe dat ze zich beter moesten vrijlopen en aanbieden om de bal te ontvangen. Dat hielp; er ontstonden meerdere doelkansen. Het ging er soms fel aan toe: Jill belandde hard op de grond na een stevige schouderduw van één van de Ter Leede spelers maar gelukkig kon ze, nadat Alex haar had opgeraapt, verder spelen.

De wedstrijd was een genot om naar te kijken. De teams waren aan elkaar gewaagd. Ze speelden beide heel sportief en zetten zich voor 100% in. Het lukte Cian na een mooie rush te scoren, zodat de stand 2-1 werd. Bob kreeg nog een kopkans, maar die ging helaas net naast. Het werd nog even spannend toen een Ter Leede speler vrij voor het Meerburgdoel kwam, maar Timon hield de bal net uit de hoek. Aydin gaf vlak voor de rust nog een prachtige steekpass naar voren, maar de keeper van Ter Leede lette goed op en kon de bal net voor de voeten van een Meerburgspeler weggrissen.

In de rust drukte Emiel de spelers op het hart om mee terug te komen als de tegenstander in de aanval was.

Ter Leede had in het begin van de tweede helft duidelijk het overwicht. Ze speelden goed over en kapten de Meerburgspelers regelmatig uit, maar Eva stond haar mannetje aan de rechterkant. Als gevolg van een corner van Ter Leede ontstond er wat gerommel voor de goal van Meerburg en rolde de bal er zomaar in. Daarna kreeg Meerburg weer nieuwe energie en er werden meerdere schoten op het doel van ter Leede afgevuurd. Na een paar goede pogingen, lukte het Belen de keeper te passeren: 3-2. Dat moesten we zien vast te houden ! Helaas, Ter Leede was gebrand op de gelijkmaker en die viel ook, 5 minuten voor tijd: een lobje over de keeper.

De teleurstelling was groot: wéér een gelijkspel. Maar langs de lijn waren we het er over eens: het was een spannende en sportieve wedstrijd en aan de inzet van de spelers van E4 lag het niet. COMPLIMENTEN !!