Meerburg E1 wint de 1e wedstrijd in de 9 tegen 9 competitie tegen ARC

7 november 2012 22:00

Vanavond moesten 11 spelers van de E-selectie van Meerburg tegen ARC E-selectie in Alphen a/d Rijn. Door de afwezigheid van Dyani Stuart heb ik Sam van der Vlist en Jesse Jasperse vanuit de E2 opgeroepen.

De 9 tegen 9 competitie spelen we als een soort tussenfase voor de overgang van een half veld 7 tegen 7 naar een heel veld 11 tegen 11. Het veld heeft de grootte van 16 meter naar 16 meter. Er werd gespeeld in 3 blokken van 15 minuten.

ARC is een tegenstander waar we in de voorbereiding nog 2-2 tegen speelde, een team waar ook aardig wat voetbal zit.  Meerburg startte weer ouderwets met aardig wat druk naar voren. Abderrahman Amia speelde centraal op het middenveld en moest vanuit die positie de ballen versturen naar de spitsen. Met name in het eerste blok kreeg Meerburg wat veel ruimte van ARC met name in het gedeelte waar Abderrahman liep. Er werd door Meerburg veel druk gezet op de voorwaartsen van ARC er werd hun geen tijd gegund.

In de 5e minuut verstuurde Lekan Onasanya een uitstekende pass richting Abderrahman Amia die uitstekend afronde 0-1. Na 11 minuten scoorde Lekan Onasnya beheerst de 0-2. In de 13e minuut ging yassine Bouchnafa er met de bal vandoor en scoorde beheerst de 0-3. ARC kreeg ook nog wat kansjes maar het was vooral Jesse Jasperse die overal tussen zat met zijn lange benen. In de 15e minuut ging Lekan Onasanya goed door op links en onze Sam van der Vlist tikte de bal beheerst binnen 0-4.

In de tweede blok van 15 minuten hebben we aangegeven dat we wat meer variatie willen zien zowel links als rechts. Voorts moeten we voorin wat meer om ons heen kijken of er iemand beter voorstaat. ARC stond zeker wat beter achterin door wat wisselingen van de coach. In de 10e minuut trapte de keeper van ARC een bal verkeert uit, de bal kwam in de voeten van Yassine Bouchnafa en die weet wel raad met zo’n buitenkansje 0-5.

In de derde blok van 15 minuten speelde ARC gewoon goed, er werd opgebouwd en het balletje ging goed rond. Ik had zelf het idee dat Meerburg een beetje moe was. Maar zoals gezegd ARC had het beter staan. In deze periode scoorde ARC ook de 1-5. Dit was tevens de eindstand. Een leuke ervaring voor de jongens van de E met hoop voor de toekomst.

Een groot compliment aan de jongens van de E2, Jesse Jasperse en Sam van der Vlist die moeiteloos konden “aanhaken” in dit team en ook door de E1 spelers geaccepteerd werden als 1 van hun. Dit kenmerkt ook een beetje dit team. Zo hoort het ook wat mij betreft.

De toeschouwers kregen naar ons idee een leuke wedstrijd te zien en dat het 3e blok iets minder was van onze kant is ook de verdienste van ARC.

De volgende wedstrijd in deze competitie is tegen RCL op 28 november bij Meerburg om 17:30 uur.

Opstelling Meerburg E: Olivier Wijnmaalen; Tjalle Lanza (Yoa Schols) Matthias van Dijk; Jesse Jasperse; Tim Straathof; Aberrahman Amia; Senna Smit; Yassine Bouchnafa; Lekan Onasanya (Sam van der Vlist)

Aantal Toeschouwers: 20

Uw razende reporter: Frank