Meerburg E1 wint ook op de Krom in Katwijk

30 september 2012 8:45

Vandaag de op papier moeilijkste wedstrijd: uit tegen vv Katwijk E1. Katwijk een ploeg die ook graag in de Hoofdklasse wil spelen.

Veel toeschouwers vonden een plekkie langs de lijn. De Meerburg toeschouwers namen plaats in de dug-out van het veld.

Een aparte warming up van Lekan en Yoa om te kijken of ze konden starten. Uiteindelijk begon Yoa op de bank en kon Lekan wel beginnen.

In de beginfase golfde het spel op en neer. Katwijk hanteerde veelal de lange bal met de wind in de rug. Meerburg probeerde over de grond te spelen met combinatie-voetbal. Ik vond vooral nummer 7 een uitstekende voetballer. Yassine Bouchnafa had het zeer zwaar, zijn tegenstander zat er kort op.

In de 5e minuut was het raak voor Meerburg E1, Lekan Onasanya schatte een te kort gegeven bal in de verdediging van Katwijk uitstekend in 0-1. Meerburg E1 bleef volharden in snel combinatiespel waarbij met name Matthias veel ruimte kreeg om door te schuiven. In de 8e minuut was het wederom Lekan Onasanya die de 0-2 aantekende door uitstekend af te ronden.  Katwijk ging inmiddels ook de combinatie zoeken en ook zij kregen enkele kansen. De verdediging hield echter stand tot 19e minuut toen was Olivier Wijnmaalen kansloos bij een uitstekend schot waarbij de aanvaller toch wel heel vrij stond. Dit was tevens de ruststand.

In de rust aangegeven dat we met wind mee nog meer de bal rond moesten laten gaan in balbezit. en vooral kort moesten dekken en vooral niet “happen” bij balbezit tegenstander. Met name Yoa Schols was  hierin een meester, hij veroverde bijzonder veel ballen.  Er waren wat spelers met kleine pijntjes (Dyani Stuart (knie)) en dan ben ik blij dat 3 wissels heb. Yoa Schols was een beetje moe gestreden en Tjalle Lanze verving hem uitstekend.

In de tweede helft creëerden beide teams nog een aantal kansen, waarbij ik denk dat Meerburg E1 nog iets betere  kansen kreeg. Katwijk E1 liet zien dat ze ook aardig kunnen voetballen en probeerde onze verdediging via de zijkanten uit te spelen. De backs van Meerburg gaven echter geen krimp en bleven in de discipline voetballen (heel taakbewust).

Bij een van de uitvallen, in de 14e minuut,  ging Lekan Onasanya er vandoor met de bal  en scoorde hij beheerst de 1-3. Dit was toch wel een bevrijdende treffer.  Katwijk ging nog meer op de aanval spelen en er ontstond ruimte achter hun achterste linie. Onze voorwaartsen wisten echter geen gebruik te maken van de geboden kansen en namen ook net de verkeerde beslissingen.

Het zou echter bij 1-3 blijven, ik denk over de gehele wedstrijd genomen een verdiende overwinning. Katwijk E1 is echter wel een goede ploeg met behoorlijk veel kwaliteit, een terechte top 3 team.

Komend weekend spelen we onze laatste wedstrijd tegen vv Oegstgeest

Opstelling Meerburg E1: Olivier Wijnmaalen; Yoa Schols (Tjalle Lanza); Matthias van Dijk; Tim Straathof;  Senna Smit (Abederrahman Amia); Yassine Bouchnafa en Lekan Onasanya (Dyani Stuart)

Aantal toeschouwers 42

Man of the match: Matthias van Dijk