Hierbij het wedstrijdverslag van de E13.

30 september 2012 8:45

Vanmiddag trad de E13 aan tegen de E9 van ASC uit Oegstgeest! Het veld lag er mooi bij, het gras was groen en de bal rond!

Meerburg begon met overtuiging aan de wedstrijd, met een defensieve opstelling. Renee en Meike vormden het middenveld bij de aftrap. Sam, Lucas en Sem hielden het achter goed dicht. Sven en Damjan starten in de spits en na een minuut of 10 spelen bracht Damjan de stand op 1-0 geheel volgens de verhouding in de wedstrijd op dat moment. Het schot met rechts van deze rechtsbuiten zag de keeper laat aankomen omdat de bal om een aantal spelers van ASC werd gekruld. Een onvoorspelbare stuit van de bal was de keeper te machtig en de bal ging over hem heen in de goal.

Meerbug bleef aandringen en creerden nog een aantal kansen. Dat gold ook voor ASC die met een aantal afstandsschoten Nima de keeper probeerde te verrassen. Hij kwam echter uitstekend in actie, raapte de bal op voor de voeten van de tegenstander, of bokste deze tot twee keer toe weg bij een corner. Helaas gingen er toch een paar goals is en de stand was 1-3 bij rust.

De tweede helft startte Meerburg met net zoveel overtuiging. Mees stond links in de spits en Jelle als centrumspits. Beiden dwongen ze de keepre tot enkele reddingen, maar deze werden niet verzilverd. In de laatste tien minuten van de wedstrijd speelde de wind een belangrijke rol. Meerburg kreeg de bal niet weg in de eigen zestien en via "flipperkast-voetbal" ging de bal er een aantal keren in. Een pachtig afstandsschot van ASC zeilde maar net voor de kruising langs. Meerburg -ASC eindigde in 1-6, voor de neutrale toeschouwer een leuke wedstrijd waarbij Meerburg toch meer verdient had dan het kreeg.

groeten, Daniel