Knappe uitzege voor de E11

29 september 2012 13:30

Meerburg E11 moest in de vroege ochtend aantreden in Woerden tegen de plaatselijke E8. Terwijl op de N11 de regen nog met bakken uit de hemel kwam en een mooie regenboog te zien was, klaarde het bij Woerden op en begon de wedstrijd in een lekker zonnetje

De spelers van Woerden waren wakkerder dan die van Meerburg en zo keek de E11 binnen 5 minuten al tegen een 2-0 achterstand aan. Pas daarna kwam Meerburg eindelijk een keer van eigen helft af en de eerste fatsoenlijke aanval werd door de nieuwe spits Joost meteen omgezet in een doelpunt. We zouden het een geniale zet van de coach kunnen noemen om Joost in de spits te zetten. Maar dat doet te kort aan de werklust van Joost die uiteindelijk 4 keer zou scoren.

Vanaf het moment dat Meerburg de 2-1 scoorde was het de dominante ploeg. Al snel volgde de 2-2 en via mooie beheerst ingeschoten doelpunten van Kadir en Siebe kwam Meerburg op een 2-4 voorsprong. Ondertussen speelde Amadeus in de verdediging zijn beste wedstrijd ooit, waardoor Woerden eigenlijk niet meer gevaarlijk werd.

Na de limonade ging Meerburg door waar het voor de rust gebleven was. Jip maakte het aan de linkerkant de verdediging van Woerden erg lastig en Guus ging aan de rechterkant als professionele stofzuiger over het veld wat hij ook nog bekroonde met twee doelpunten. Robin werkte zich op de plek van de afwezige Edsard behoorlijk in het zweet om wat fysiek sterke spelers van Woerden van aanvallen af te houden.

Maar het moment van de wedstrijd was voor keeper Daan. Uit de tweede lijn werd door Woerden op goal geschoten. De bal zeilde richting de kruising. Daan dook, kwam los, zweefde (of was het vliegen), strekte zich en haalde met een hand de bal uit de kruising. Zou het zijn eerste keeperstraining van afgelopen woensdag zijn geweest?

De 4-8 overwinning en het goede spel smaakt naar meer voor de rest van het seizoen. Maar eerst volgende week tegen de nog ongeslagen koploper Alphense Boys. De coach heeft al chips beloofd als dan minimaal een punt gepakt wordt.