Verslag GHC E1 tegen Meerburg E2

26 september 2012 23:45

Voor de vijfde bekerwedstrijd moesten de jongens van de E2 vroeg uit de veren voor de wedstrijd tegen GHC.

Door gelijk goed te beginnen aan de wedstrijd zetten Meerburg gelijk de toon.

Thom aan de linkerkant, Sam in de spits en Jim aan de rechterkant gelijk druk te zetten op de verdediging, moest GHC terug naar de keeper. Door het druk zetten van Meerburg kreeg Jim de bal voor zijn voeten en passde de bal naar Sam die hem er in kon schieten 0-1

Na het doelpunt zakte Meerburg een beetje in en kreeg GHC steeds meer kansen die door het goede verdedigen van onder andere Joep aan de rechterkant, Jesse centraal en Bas aan de linkerkant niet verder kwamen, maar door het druk zetten van GHC werd het steeds moeilijker voor de verdediging van Meerburg en moesten er een paar mooie reddingen van onze keeper Robert aan de pas komen.

Uiteindelijk kwam er toch een doelpunt voor GHC 1-1.

Na het doelpunt van GHC was Meerburg even de weg kwijt en kwam GHC steeds meer aan het voetballen toe tot het punt dat een GHC speler een op een met Robert stond waar door een goede sliding van Joep geen doelpunt uitkwam. Door steeds goed opgezette  aanvallen van Jesse kreeg Meerburg steeds meer kansen om te scoren waaronder een corner die net langs het doel vloog.

Uiteindelijk kon Sam de bal naar Thom spelen en Thom kon aanleggen om te scoren 1-2.

Door het goede voetbal van Meerburg bleef de druk op GHC, GHC kwam er wel door heen maar dan stuitte ze op de verdediging onderleiding van Jesse die geen gat liet vallen waardoor ze heel weinig kansen kregen, als GHC dan een kans kreeg op doel kwamen ze niet langs Robert.

RUST:

Na de rust ging Meerburg door waar ze voor de rust mee bezig waren door te voetballen met hun eigenspel en 100% concentratie, zodat Jesse een paar keer mooi kon aansluiten(wel goed afgesproken met zijn twee backs om het over te nemen).

En als Jesse een keer naar voren ging sprak hij het goed af met de verdediging om het op te vangen, zoals bij het derde doelpunt die Jesse in de touwen kon schieten door een mooie pass van Emil 1-3.

Ondertussen was het flink gaan regenen, maar dat beletten Meerburg niet om te voetballen en goed te kijken waar ze de bal konden afspelen en in beweging blijven om de bal weer te kunnen ontvangen.

Door een goede aanval opgezet door de Robert die de bal naar Bas speelde die zijn directe tegenstander kwijt speelde en de bal door speelde naar Benk die de bal door speelde naar Emil en gelijk weer terug kreeg en scoorde 1-4.

Na de 4-1 ging Meerburg minder geconcentreerd voetballen,waardoor GHC steeds meer kansen kreeg om te scoren.

Hoewel Robert een schitterende wedstrijd keepte kon hij niet voorkomen dat GHC kon aanleggen voor de 2-4

Volgende week Bernardus thuis.

Mijn dank gaat uit naar de spelers van de E2 van Meerburg van wie ik heb genoten zaterdag.

Robert, Bas, Jesse, Joep, Thom, Sam, Jim, Sjoerd, Benk en Emil

Bedankt voor de schitterende wedstrijd.

Geschreven door de trotse E2 trainer

Jeroen Visser