het wedstrijdverslag van de E13 van zaterdag 22 september

22 september 2012 12:30

Met regen en zon vertrok Meerburg E13 in alle vroegte naar Hazerswoude voor een uitwedstrijd tegen de plaatselijke boys. Een mooie regenboog heette ons welkom in Hazerswoude en de jongens en meiden stonden fris en uitgeslapen op het veld.

De wedstrijd begon en de tegenstander maakte indruk; niet door het vertoonde spel, maar door de lengte van de spelers. Deze jongens staan op met een flink bord havermout alvorens ze naar het voetbalveld vertrekken, zeg maar. Meerburg speelde een goede eerste helft, met goed verdedigend werk en een aantal kansen voor de goal. De Hazerswoudse boys kregen ook wat kansen en konden enkele keren balverlies op het middenveld benutten met hun lange benen. Mees hield het vertrouwen van Meerburg vast door te scoren. Met 4-1 was het rust. De tweede helft werd de vermoeidheid zichtbaar en werd de bal niet meer zo fanatiek afgejaagd als in de eerste helft. Wel werden de meegereisde supporters getracteerd op fraai voetbal een aantal reddingen van Nima en halverwege de tweede helft een directe treffer uit een corner van Sam. Dit was ongeveer de 8e corner van de wedstrijd voor Meerburg wat wel aangeeft dat onze jongens en meiden veelvuldig op de helft van de tegenstander waren. De verdediging in wisselende samenstelling deed haar werk plichtsgetrouw en effectief waarbij via uitverdedigingen via de zijkanten enkele malen tot een kans leidde aan de andere kant. Helaas scoorde Meerburg niet. De boys waren wat dat betref effectiever en ronde enkele keren fraai af. Zelfs met de katachtige reflexen van onze keeper Nima werd het net toch gevonden door de tegenstander. Een aanval door het midden lanceerde Sven die vrij voor de keeper kwam en deze met een fraai schot wist te passeren. Helaas werd de wedstrijd uiteindelijk met 11-3 verloren, waarbij de conclusie volgens de analisten langs de zijlijn was dat Meerburg meer voetbal heeft gebracht, maar de tegenstander groter was. De penalty's werden keurig ingeschoten en bijna allemaal beloond met beweging van het net. Onze keeper krulde de bal tenslotte in de rechterbovenhoek, waardoor we met opgeheven hoofd het veld konden verlaten.

Daniel