Meerburg E1 trein “dendert” door: Alkmania E1 – Meerburg E1: 3-15

15 september 2012 19:45

Vandaag moesten onze jongens aantreden tegen Alkmania E1 in de Veen. Eindelijk weer eens kunstgras onder de voetjes. De ploeg had de afgelopen week uitstekend getraind en wilde er vandaag een mooie wedstrijd van gaan maken.

In eerste instantie was het bewolkt maar de zon brak snel door, dit was in de wedstrijd niet anders.
Terug naar de wedstrijd: In de omschakeling in de 1e minuut verloren wij zeer knullig de bal en Alkmania profiteerde hiervan en bracht de stand op 1-0. Direct na de aftrap was het de aanvallers van Meerburg die de achterhoede van Alkmania onder druk zette waardoor deze de bal in eigen doel schoot 1-1. Na de aftrap wederom druk gezet en onze Yassine Bouchnafa schoot beheerst de 1-2 binnen. In de 8e minuut was het Lekan Onasanya die de 1-3 aantekende na goed doorzetten, hij schoof de bal beheerst langs de keeper. In de 14e minuut ging aanvoerder Tim Straathof mee naar voren en pegelde de bal direct in de goal (heeft hij vroeger vanuit de buggy kunnen zien hoe zijn vader Gert dit deed!) 1-4. In de 21e minuut ging Yassine Bouchnafa na een goede combinatie ervandoor en scoorde de 1-5.

In de 23e minuut werd Olivier Wijnmaalen verschalkt door een mooie lob van een Alkmania speler 2-5. Inmiddels waren Matthias van Dijk en Tim Straathof met kleine pijntjes naar de kant gegaan. Senna Smit nam het centraal over en deed dit naar behoren. Dit was ook de ruststand.

We gingen de kleedkamer opzoeken en in de rust aangegeven dat we het toch wat meer moeten breed houden en de bal nog meer het werk moesten laten doen. Volgens het lijstje hadden we 20 redelijke kansen (waarvan 4x op de lat). We gingen ons focussen op de afwerking en wat meer vleugelspel spelen.

Alkmania ging wat meer met 2 blokken van 3 spelen. Via de vleugels moet er meer ruimte komen en wellicht dat de centrale verdediger in het strookje tussen de 2 blokken kan spelen bij balbezit.
Dit inschuiven gaf ons een man meer situatie. Nu nog uitbuiten en jezelf/team belonen. Het team ging swingen de ene na de andere combinatie werd gezocht. In de 27e minuut was het Dyani Stuart in combinatie met Tim Straathof waarna eindpass richting spits Lekan Onasanya ging die beheerst scoorde 2-6. Hierna ging het hard. In de 28e minuut was het wederom Lekan Onasanya die na een combinatie met Yoa Schols de 2-7 scoorde. De 2-8 was wederom van Lekan Onasanya. In de 35e minuut was het Dyani Stuart die een assist van Senna Smit op waarde wist in te schatten 2-9.

De 2-10 was een beauty van Senna Smit die  haaks tov het doel stond. Er stonden 2 mensen van Meerburg vrij voor de goal maar hij wist de bal in het netje te schieten. In de 37e minuut scoorde Alkmania de 3-10 binnen nadat ook onze verdedigers wilde scoren. In de 40e minuut maakte Yassine Bouchnafa de 3-11 na een goede combinatie met Senna Smit. Senna dacht nu is het mijn beurt en bracht de 3-12 op het scorebord. In de 44e minuut was het Tjalle Lanza die met een afstandspegel de 3-13 scoorde!

5 minuten voor tijd bracht Yassine Bouchnafa de stand op 3-14. 2 minuten voor tijd maakte Lekan Onasanya zijn 5e en Meerburg’s 15e goal via een mooie “sleepbeweging”

Al met al een mooie overwinning met vooral goed voetbal. Tweede helft creëer je 15 kansen en schiet je er 10 in.

Jongens, komende 3 weken spelen we tegen tegenstanders uit de top van de 1e klasse. Er zit genoeg voetbal in deze groep. We moeten echter wel waken dat we niet te aanvallend gaan spelen waardoor we achterin in de problemen komen. De wedstrijd tegen Valken ’68 komende zaterdag (?) is een goeie testcase.

Opstelling Meerburg E1: Olivier Wijnmaalen; Yoa Schols (Tjalle Lanza); Mathhias van Dijk; Tim Straathof; Senna Smit (Aberraman Amia); Yassine Bouchnafa; Lekan Onasanya (Dyani Stuart)

Toeschouwers verdeeld over 2 vakken (hek en dug-out) 18

Bij hoge uitzondering 2 Mannen  of the match: Tim Straathof en Lekan Onasanya