Wedstrijdverslag Meerburg E13

15 september 2012 19:45

De jongens en meiden van de E13 moesten vandaag aantreden op eigen veld voor een thuiswestrijd tegen de E16 van RCL.

De tegenstander liet even op zich wachten; de E13 van Meerburg was compleet en goed uitgeslapen veschenen. Zelfs Lucas die vanwege en blessure zelf niet kon spelen was aanwezig om zijn teamenoten aan te moedigen.

RCL begon sterk en maakte in de eerste tien minuten van de wedstrijd enkele doelpunten. Nima verrichtte en paar fraaie reddingen en hield het team in de wedstrijd. Nadat defensief de stellingen beter waren ingenomen kwam Meerburg beter in haar spel en werden in korte tijd enkele doelpunten gemaakt. Met wat geluk hielp de tegenstander ons aan twee eigen doelpunten, maar die tellen ook. Met een 4-4 stand werd gefloten voor de rust.

De vechtlust en energie waren aan Meerburg zijde nog steeds aanwezig na de "thee". In korte tijd werden enkele doelpunten gescoord door goed aanvallend voetbal van Sam, Mees, Damjan, Jelle en Svenen stond het opeens 7-4. Sven wist met een paar mooie acties vrij voor de keeper te komen, maar deze wist zijn doel te verkleinen en een afstraffing te voorkomen. Na oogstrelend voetbal in de 16 van de tegenstander waarbij de bal met speels gemak rondging, scoorde Damjan misschien wel de mooiste treffer van de wedstrijd door over de keeper onderkant lat in te schieten. Dat was nummer drie voor Damjan. Ook Sven wist in deze wedstrijd een aantal keren het net te raken en Sem die was doorgeschoven vanaf het middenveld pakte ook zijn goaltje mee.

Renee en Meike maakten indruk op de reporter met enorm loopvermogen en goede verdedigene acties, waarbij Nima als sluitpost zijn doel in de tweede helft nagenoeg schoon hield. In de slot minuten van de wedstrijd waren twee bevliegingen van RCl genoeg voor nog twee doelpunten. Meerburg bleef geconcenreerd en goed spelen en daarmee was de eindstand een klinkende overwinning voor Meerburg: 9-7! Gefeliciteerd, de eerte punten zijn binnen.

groeten, Daniel