Verslag DOSR - Meerburg E13

8 september 2012 21:30

Vanochtend speelden onze jongens en meiden uit bij DOSR. Met de rijp nog op de velden en een nog wat verlegen zonnetje werd er om 9 uur afgetrapt.

De E13 begon goed maar moest na wat tegenslag een tegentreffer incasseren in de eerste helft. Enkele kansen van Meerburg zijde bleven helaas alleen een kans en konden op dit vroege uur nog niet omgezet worden in doelpunten. Een schuiver voor de goal langs hadden de ouders aan de andere kant van het veld al geteld, maar helaas.
We begonnen deze wedstrijd met een nieuwe speeltster Renee die meteen liet zien een aanwinst voor het team te zijn. Ze bleef de tegenstander volgen om de bal af te pakken en verrichtte enkele nuttige ingrepen in de eigen 16 meter. De opbouw vanuit het middenveld zag er weer beter uit dan vorige week en ook achterin werd in de eerste helft nuttig en keurig verzorgd voetbal gespeeld.

In de tweede helft werden weer veel meters gemaakt waarbij de tegenstander het beste van het spel had en enkele keren (zij het met wat geluk) konden scoren. Gelegenheidskeeper Lucas verrichtte enkele goede reddingen maar sommige bevliegingen van de tegenstander waren onhoudbaar. In de slotfase van de wedstrijd wist Meerburg de eer hoog en houden door een fraaie goal van Sam.
De penalty's aan het einde van de wedstrijd ginge er bijna allemaal in en Nima liet zien waarom hij in  de goal staat; net als in de eerste helft enkele fraaie reddingen, top! Goed gedaan jongens en meisjes, volgende week beter.
Einduitslag 7-1 voor DOSR.